سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش سرم سازی در ایران در ریشه کنی بیماریها، پر رنگ شده است

بسیاری از بیماری هایی که در کشور بومی شده بوده ریشه کنی شده و مرهون تولیدات دامپزشکی است.

دکتر قدکچی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مقدار زیادی از عوامل بیماری زا بیماریهای دام و طیور کشور به همت و تلاش بی دریغ دانشمندان این موسسه شناسایی شده و به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: ریشه کنی و یا ردر شرف ریشه کنی بودن بسیاری از بیماریهایی که زمانی بومی کشور بوده از جمله طاعون گاوی، طاعون اسبی، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخچه و اوریون مرهون تولیدات این موسسه و زحمات کارکنان سازمان دامپزشکی بوده است.

وی اظهار نشان کرد: موسسه رازی به دلیل حجم تولید، تنوع محصول، وظایف محوله در نوع خود در کشور و خاورمیانه بی نظیر و در جهان کم نظیر است.

وی افزود: وجود بیش از هجده هزار جلد کتاب، مجله علمی مرجع در کتابخانه موسسه رازی را به یکی از عني ترین منابع علمی کشور تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حیطه عملکرد موسسه رازی انتشار مقالات علمی، مشارکت در طرح های ملی و بین المللی و همچنین مشارکت با دانشگاهها در طرحهای تحقیقاتی و پایان نامه های تحصیلی می باشد.

وی در نهایت گفت: کشور ما دارای شش شعبه در شهرهای مشهد از سال 1328 و اهواز تا قبل از انقلاب شکل گرفته بودند و در شهرهای مرند، شیراز، کرمان، اراک تا نیازها و تحقیقات علمی برآورد و به تولید محصولات مشغول اند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.