سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

باند قاچاق چوب در تاغزارهای شهرستان سمنان شناسایی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: اعضای یك باند قاچاق چوب تاغ زارهای این شهرستان با همكاری حفاظت این اداره و اداره آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.



'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ سیدابوالفضل ولیئی' گفت: پس از توقیف خودروی كامیونت حامل چوب آلات تاغ در تاغزارهای منطقه اعلاء سمنان پس از انجام بازجوئی های لازم انبار بزرگی از قاچاقچیان در منطقه شهریار و رباط كریم تهران با اخذ نیابت قضایی كشف شد.

وی گفت: در انبار قریب 12 تن چوب تاغ و هیزم آن بصورت غیر مجاز دپو شده بود كه پرونده ای در این مورد تشكیل و متهمین تحویل مقامات قضایی شدند.

ولیئی گفت: گونه با ارزش تاغ در تاغزارهای شهرستان سمنان كه نقش ارزشمند و حیاتی در جلوگیری از پیشروی كویر و بیابان و تثبیت كننده شنهای روان را دارد با زحمات فراوان و صرف هزینه های زیاد دولت در اراضی بیابانی استقرار یافته و تاكنون 12 هزار هكتار از این گونه در راستای مقابله با بیابان و كویر بصورت دست كاشت احداث شده است.

وی افزود: متأسفانه عده ای سودجو برای رسیدن به اهداف مادی و طمع ورزی اقدام به قطع و قاچاق چوب می كنند و زمینه آسیب جدی به اكوسیستم های منطقه و بحرانی ساختن شرایط زندگی مردم را فراهم می آورند./س
برچسب ها: باند قاچاق ، چوب ، شناسایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.