سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

سقف پرداخت تسهیلات مسکن مهر در آبادان به 300 میلیون ریال رسید

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات مسکن مهر برای شهرهای آبادان اروندکنار و چوئبده به 300 میلیون ریال رسید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید حسین دهدشتی با اشاره به نشست نمایندگان و امام جمعه آبادان با وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به محرومیت و وضعیت نامناسب اقتصادی مردم این مناطق مقرر شد تا تسهیلات مسکن مهر به سقف 300 میلیون ریال برای شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سهمیه سه درصدی معلولان در آزمونهای استخدامی وزارت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: در نشستی با معاونت منابع انسانی وزارت نفت این موضوع مطرح و قرار شد تا در آینده ای نزدیک این لحاظ و ابلاغ شود.

دهدشتی از اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده یاد کرد و افزود: کشاورزی، صید و صیادی و کشاورزی از جمله ظرفیتها و پتانسیلهای منطقه به شمار می رود  که باید بر روی آنها برنامه ریزی و کارهای زیادی انجام شود.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از بخشی از اراضی مناسب کشاورزی در اطراف آبادان، اروندکنار، منیوحی و بخش مرکزی یادآور شد: باید کاربری این اراضی به کشاورزی تبدیل شود تا متقاضیان و به ویژه فارغ التحصیلان رشته کشاورزی بتوانند در این اراضی مشغول به کار شوند.

این نماینده در ادامه به مسئله افزایش بی رویه گرازها و حمله آنان به مزارع کشاورزی اهالی منطقه و وارد آمدن خسارات فراوان به این بخش گفت: در این راستا علاوه بر شکار این گرازها  باید در جهت فنس کشی مزارع نیز اقدام شود که در این رابطه نیز رایزینهایی با وزیر کشاورزی داشته ایم.

دهدشتی صدور ابلاغیه کاهش سوخت شناروهای صیادی را موجب نگرانی صیادان منطقه خواند و افزود: با پیگیریهای صورت گرفته قول مساعد در زمینه اصلاح این ابلاغیه داده شده است ضمن آنکه پیگیر این مسئله از طریق سایر مراجع نیز هستیم.

وی با اشاره به پیشنهاد طرح مطالعاتی جانمایی یک هکتار از اراضی جنب رودخانه بهمنشیر در منطقه چوئبده با هدف پرورش ماهی اظهار کرد: این مسئله که می تواند زمینه استغال بسیار خوبی برای جوانان منطقه در بر داشته باشد با استقبال خوب وزیر کشاورزی روبرو شد.

دهدشتی تعداد شناورهای صیادی منطقه (لنج) را 400 فروند عنوان کرد و تصریح کرد: موضوع قدیمی و فرسوده بودن اغلب شناورهای صیادی منطقه که می تواند اشتغال بسیار خوبی را برای جوانان ایجاد کند از دیگر موارد قابل طرح در نشست با وزیر کشاورزی بود.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی و ساماندهی شناورهای صیادی با هدف کاهش مصرف سوخت، ارتقای سطح ایمنی شناورها و افزایش کارایی بهتر و مطلوب تر شناورها یادآور شد:  توجه به این مسئله موجب ایجاد زمینه اشتغال خوبی در سطح منطقه می شود.

این نماینده مجلس گفت: قرار است تا در این خصوص تسهیلات مناسب و کم بهره ای را به متقاضیان پرداخت شود که به زودی ابلاغ می شود.

ارائه تسهیلات مناسب در جهت حمایت و تقویت تولیدکنندگان  فعال در سایت پرورش میگو چوئبده، تامین و تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار از طریق سازمان بنادر برای تکمیل جاده آبادان – ماهشهر، کسب موافقت پرداخت 30 میلیارد ریالی اعتبار برای سرعت بخشی به انجام اتوبان آبادان- اروندکنار به عنوان بخشی از اعتبارات توافق شده برای سال 92 در این مورد، کسب توافق واگذاری 237 هکتار از زمینهای تانک فارم به اداره بندر و دریانوردی آبادان در جهت توسعه و رونق این بندر از دیگر موارد قابل اشاره توسط دهدشتی بود./س

برچسب ها: سقف ، تسهیلات ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.