سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تا پایان نیازمند 80 هزار میلیارد ریال بوده که در صورت تامین آن تا سال 97 که چشم‌انداز آن است به اتمام می‌رسد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مجید کیان‌پور در جلسه ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که در محل دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تامین منابع مالی در راس مشکلات طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است.

وی افزود: یکی از نکات مثبت در تسریع روند اجرای این طرح به تصویب رسیدن تمامی مسائل فنی و اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در شورای عالی معماری و شهرسازی‌ است.

کیان‌پور با بیان اینکه در مسیر توسعه و اتمام طرح نوسازی و بهسازی بافت اطراف حریم رضوی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اثربخش در توسعه و تسریع این طرح پای کار آمدن بخش خصوصی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان نیازمند 80 هزار میلیارد ریال بوده که در صورت تامین آن تا سال 97 که چشم‌انداز آن است به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 52 درصدی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) یادآور شد: 48 درصد دیگر تا اتمام این طرح مانده که برای اتمام و بهره‌برداری آن تا سال 97 نیازمند تمهیدات ویژه در بخش‌های اعتباری و برطرف ساختن دیگر موانع هستیم.

کیان‌پور تاکید کرد: در ‌ارتباط‌ با نوسازی و بهسازی اطراف حرم، مشارکت جدی اراده کل میراث فرهنگی را می‌طلبیم چرا که یکی از عوامل رفع موانع و توسعه طرح، مشارکت اداره کل میراث فرهنگی است.

محمد حسن واحدی معاون هماهنگی امور عمرانی نیز تاکید کرد: سند تاسیسات زیربنایی خراسان‌رضوی تدوین و برای احداث خدمات زیربنایی در بافت فرسوده حرم مطهر رضوی 195 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که باید از طریق بودجه‌های ملی و استانی تامین اعتبار شود.


برچسب ها: معاون ، وزیر ، راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.