سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعید جلیلی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان:

مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران واضح است

جلیلی ضمن تأکید بر مثبت بودن مذاکرات آلماآتی اعلام کرد که غرب ادامه تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند اما مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها را اثبات کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان" با اعلام اینکه "صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران واضح است" گفت: ایران نه‌تنها از حقوق خود دفاع و در برابر فشارها مقاومت کرده است، بلکه درباره برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.
وی در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات آلماآتی گفت: کشورهای غربی ادامه تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کنند اما مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن بی‌نتیجه بودن موضوع تحریم‌ها را اثبات کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: ایران در سال‌های اخیر نشان داده که برای دفاع از حقوق خود مصمم است و اگر آمریکا با ایران در این زمینه همراهی نکند خود را در جامعه بین المللی منزوی کرده است.
جلیلی تصریح کرد: آمریکا سیاست‌هایی را دنبال کرده است که اشتباه بودن آن‌ها ثابت شده است و فکر می‌کنم مقامات آمریکا این نکته را درک کرده‌اند و اگر کشورهای غربی مواضع خود را درباره ایران تغییر دهند، می‌توانیم درباره مواضع آنان گفت‌وگو کنیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار سی‌ان‌ان درباره اتفاقات رخ‌داده در مجلس ایران و سخنان رهبری درباره این موضوع گفت: این مسائل با برنامه هسته‌ای ایران ارتباطی ندارد و مردم ایران با هرگونه دیدگاه و تفکر سیاسی از حقوق هسته‌ای خود دفاع کرده و خواهند کرد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: جلیلی ، وبگردی ، سی ان ان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.