سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوربخش:

بین دو نیمه داوران را به آرامش دعوت کردم

رئیس کمیته داوران بسکتبال در مورد صحبتهای بعد از بازی مسئولان ماهان در مورد رفتن به رختکن داوران گفت: بین دو نیمه به سراغ داوران رفته و با گفتن خسته نباشید آنها را به حفظ آرامش دعوت کردم.

حسن نوربخش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد این بحث مسئولان فولاد ماهان که وی و محمود مشحون رئیس فدراسیون در بین دو نیمه بازی با مهرام به رختکن داوران رفته اند، پاسخ داد: من طبق وظایفم به عنوان رئیس کمیته داوران بلافاصله بعد از بازی به سراغ داوران رفتم و به آنها خسته نباشید گفتم ضمن اینکه توصیه کردم آرامش خود را برای ادامه کار هم حفظ کنند. بعد از بیرون رفتن من هم مشحون رئیس فدراسیون همین حرفها را به داوران زد.

وی ادامه داد: من باید به سراغ داوران بروم چون نه تنها مسئول کمیته داوران بلکه مسئول برگزاری مسابقات هم هستم و باید داوران را تر و خشک کنم. هر کس که می گوید نباید پیش داوران می رفتم بسکتبال را نمی فهمد. آقای ساکت هم اصلا بسکتبال را نمی شناسد. وی در جایگاه هم که نشسته بود برخلاف معمول از داخل جایگاه اعتراض می کرد.

نوربخش توضیح داد: بعد از بازی نامه ای هم به ما دادند که بازیکن شماره 12 مهرام دو خطای تکنیکال دارد و باید از بازی بعد محروم شود در حالی که خطای تکنیکال اول این بازیکن انضباطی بوده و خطای تکنیکال دوم به خاطر تاخیر در بازی به این بازیکن تعلق گرفت که جزء موارد تکنیکال محروم شدنی نیست. این قانون را هم از یازده سال پیش مقرر کرده و اجرا می کنیم.

**همه ایرادات را به گردن داوری می اندازند

مسئول مسابقات فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: بازی 100 درصد برده را با می بازند و همیشه همه چیز را به جای پیدا کردن ایرادات فنی بر گردن داوران می اندازند. بارها از طریق جراید و رادیو و تلویزیون اعلام کرده بودیم که هر کسی مشکلی دارد فیلم بازی را به همراه یک یا دو داور محلی برای بایبینی به فدراسیون بیاورد. ماهانی ها هم دیروز به قدراسیون آمدند و از 16 موردی که بازبینی شد 2 اشتباه را ما هم تایید کردیم. البته آنها 27 ایراد داشتند که با توجه به نزدیک بودن زمان بازی دوم فرصت دیدن همه انها پیش نیامد ولی اگر از 10 مورد باقیمانده 2 مورد دیگر هم پیدا می شد باز هم باید در بازی ای به این سنگینی این موراد را حق داد.

وی افزود: اتفاقا هروس آوانسیان هم در شبکه ورزش اشتباهات را بررسی کرد که دو مورد را پذیرفت و وقتی با هم تطبیق دادیم متوجه شدیم همان 2 موردی که ما تایید کرده بودیم را هروس هم تایید کرده است.

**ماهان خواستار قضاوت صفرزاده شده است

رئیس کمیته داوران فدراسیون در مورد داوران بازی جمعه گفت: خود ماهانی ها خواسته اند که امیرحسین صفرزاده بار دیگر داوری کند. سال قبل هم در ماهشهر بعد از 3 باختشان همین اعتراض را داشتند اما حالا 2 روز است که خواستار قضاوت صفرزاده هستند./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.