سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه عرب تلاش براي برگزاري دو ماراتن در قدس اشغالي را محکوم کرد

اتحاديه عرب امروز چهارشنبه با صدور بيانيه اي تصميم شهرداري رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي را براي برگزاري يک دوره مسابقه دو ماراتن در اين شهر محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي اردن (پترا)‌ ؛ در بيانيه اتحاديه عرب آمده است:‌اين اقدام در چارچوب تلاش هاي اسرائيل براي اعطاي وجهه قانوني به اشغالگري قدس است زيرا مي خواهد به فعاليت هايي در اين شهر روي آورد که مي تواند اسرائيل را  از صفاتي چون اشغالگري دور کند. به همين دليل مسير مسابقه را به گونه اي تنظيم کرده اند که از اراضي و منازل مصادره شده فلسطينيان که اين روزها به محلي براي توسعه شهرک هاي يهودي نشين و اعمال سياست هاي نژادپرستانه تبديل شده است بگذرد.

در ادامه اين بيانيه با تاکيد بر ضرورت تلاش براي همراه کردن افکار عمومي، کشورها و سازمان هاي مدني، آمده است:‌ بايد اين گروهها را به مشارکت نکردن در اين مسابقات، در پي گرفتن تحريم هرگونه فعاليت مشابه ديگري که اسرائيل  با هدف جلب افکار عمومي در جهان انجام مي دهد تشويق و درباره آسيب رساندن اينگونه اقدامات به  روند صلح اطلاع رساني کرد.

اين مسابقه قرار است با همکاري شرکت آمريکايي توليدات کفش ورزشي New Balance و مجموعه هتل هاي Crown Plaza ، با عنوان  «ماراتن قدس 2013» و با مشارکت 17 هزار نفر از بيش از 50 کشور جهان در اوايل ماه مارس برگزار شود.




                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اتحادیه ، عرب ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.