سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيوديزل در اصفهان متولد شد

نخستين همايش ملي توسعه پايدار سوخت سبز (بيوديزل) با مشارکت مديران استاني و اساتيد دانشگاهي و هئيت‌هاي علمي و دست‌اندرکاران اين حوزه در دانشگا‌ه‌هاي علوم پزشکي اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ امروز طي مراسمي نخستين همايش ملي توسعه پايدار سوخت سبز در اصفهان برگزار شد.
 جمالي نژاد معاون عمراني استانداري اصفهان با اشاره به نياز مبرم کشور به اين سوخت به خصوص در ارتباط با معضل آلايندگي‌هاي زيست محطيي و آلودگي هوا برگزاري اين همايش را مثبت ارزيابي کرد و گفت: موضوع سلامت انسان در محيطهاي شهري از مسائلي است که هم اينک در سطح جهان بسيار مورد توجه قرار مي گيرد.

براين اساس پرداختن به تحقيق و در نهايت توليد اين سوخت ميتواند نه تنها به لحاظ زيست محيطي بلکه براي توسعه پايدار و اشتغال زايي در جوامع و زير ساختهاي توسعه کشور هم سو با سند چشم انداز 20 ساله موثر باشد.

جمالي نژاد افزود: نتيجه برگزاري چنين همايشهاي که جنبه علم آوري دارد مي بايست از اين دايره فراتر رفته و براي عموم جامعه سبب اتفاقات مثبت و نتايج مطلوب و توسعه صنعتي و ارائه بازار و رسيدن علم به عمل در دستور کار قرار گيرد.

بر اساس اين گزارش فردا در اصفهان اولين کارخانه توليد سوخت سبز(بيوديزل) افتتاح خواهد شد. با راه اندازي اين کارخانه براي اولين بار در کشور سوخت بيوديزل به دست مصرف کنندگان خواهد رسيد.
 
اين گزارش حاکي از آن است که استانداري اصفهان، به عنوان اولين استان مرکز هم انديشي توسعه استان را تشکيل داده و آن را کانوني براي هم فکري و هم گراي و هم انديشي بين محققان، مخترعان، صنعتگران و مديران قرار داده تا به عنوان پايگاهي جهت رسيدن به شعار علم تا عمل محقق شود./س
برچسب ها: ملی ، توسعه ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.