سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور :

بازگشت 100 هزار نفر تبعه افغانی به افغانستان در سال92

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشوراز بازگشت 100 هزار نفر تبعه افغانی به افغانستان در سال92 را خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،عزیز کاظمی در حاشیه گردهمایی مدیران کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های سراسر کشور در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 300 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند؛ همچنین 11 هزار دانشجو و 15 هزار فارغ‌التحصیل نیز وجود دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: 158 هزار تبعه افغانی در قشر آسیب‌پذیر و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه‌ای رایگان قرار دارند و افرادی که جزء این دو گروه نیستند می‌توانند با پرداخت 90 هزار تومان سالانه بیمه‌ شوند.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور یادآور شد: بازگشت داوطلبانه کاری دو طرفه است و دولت افغانستان نیز باید در این راستا کمک کند و پیشنهاد دولت ایران بازگشت 100 هزار نفر تبعه افغانی در سال 92 به افغانستان است و آنچه که دولت ایران برای تحقق این امر باید انجام دهد شناسایی افراد و توافق با دولت افغانستان برای آماده سازی شرایطی مانند آموزش، شغل، سرپناه و بهداشت است که مشوقی برای بازگشت افراد محسوب می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: در بخش خانواری در قانون آمده افرادی که در جمهوری اسلامی ایران گذرنامه برای اقامت دریافت کرده‌اند، پس از پایان اقامت خود برای دریافت ویزا مجدد باید یک‌بار بازگشت به خاک افغانستان داشته باشند و مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران هر ساله ویزا را نمی‌توان از ایران تمدید کرد.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور در ارتباط با رفت‌و آمد به استان‌های ممنوعه کشور خاطرنشان کرد: اتباع خارجی باید پایبند به قوانین و ضوابط کشوری که در آن زندگی می‌کنند رفتار کنند و در استان‌های ممنوعه تبعه خارجی وجود ندارد و نمی‌توانند در آن تردد داشته باشند و در مناطق غیرممنوعه مساعدت لازم انجام می‌شود.

کاظمی با اشاره به کارت‌های آمایش گفت: افرادی‌که کارت آمایش دارند شرایط برای تردد قانونی آنها فراهم است و به اتباعی که گفته شده باید ایران را ترک کرده و به کشور خود بازگردند فرصت یک ‌ساله داده می‌شود/ع.


برچسب ها: بازگشت ، وطن ، خویش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.