سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست منطقه‌اي آسيايي كنوانسيون رامسر آغاز به كار كرد

نشست منطقه‌اي آسيايي كنوانسيون رامسر به منظور حمايت از فعاليتهاي اجرايي اعضاي متعهد و در راستاي مديريت كارآمد و حفاظت از تالاب‌ها آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اين نشست با حضور بيش از 40 نفر از نمايندگان و صاحبنظران مديريت و حفاظت از تالابها از 30 كشور و همچنين 7 سازمان بين‌المللي در كارگاه آموزشي مديريت زيست بومي تالاب‌ها در شهر رامسر برگزار شد.
اين كارگاه توسط مركز منطقه‌اي رامسر به مدت 2 روز در محل هتل رامسر برگزار مي‌شود.
ظرفيت‌سازي انساني و بكارگيري آنها، ارتقاي همكاري‌هاي فني و علمي و تبادل دانش از جمله دانش سنتي، ارتقاي كاربري خردمندانه از تالابها از طريق تحقيقات و مديريت پايدار و تشويق كشورهاي غير عضو منطقه براي به عضويت درآمدن كنوانسيون رامسر از جمله اهداف برگزاري نشست منطقه‌اي آسيايي كنوانسيون رامسر است.
اين نشست مجموعاً گزارشي از نتايج پروژه‌ها و تجربيات ساير كشورها، ۸گزارش ملي، ۳ جلسه مشورتي، يك جلسه نشست برد مشاركتي مركز منطقه‌اي و يك مراسم امضاي يادداشت تفاهمنامه برگزار شد.
اين تفاهمنامه با حضور اصغر محمدفاضل، معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست و كوجي هاندا، سفير ژاپن در ايران و همچنين نمايندگاني از كشورهاي منطقه و چندين سازمان بين‌المللي برگزار شد.
از نكات بارز اين نشست مي‌توان به تبادل تجربيات و اطلاعات فني، حمايت از تجربيات و توصيه‌هاي ارائه شده توسط كارشناسان فني درباره مديريت تالاب‌ها، برگزاري نشست‌هاي تخصصي و سمينارهاي منطقه‌اي، همكاري فني در برگزاري دوره‌هاي آموزشي مشترك و همكاري‌هاي تحقيقاتي در سطح منطقه اشاره كرد./ف
برچسب ها: نشست ، آسیا ، رامسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.