سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

نشست مشترک کمیسیون اصل ۹۰ با سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با یادآوری برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با رئیس و معاونان سازمان بازرسی کل کشور، تصریح کرد: در این نشست راهکار‌های ارتقای همکاری میان این کمیسیون و سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی‌فرد با بیان اینکه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس نشست مشترکی را با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور و در محل این سازمان، برگزار کرده است، تصریح کرد: در این جلسه اعضای ثابت و غیر ثابت کمیسیون اصل ۹۰ و مصطفی پور‌محمدی، رئیس این سازمان و معاونان وی حضور داشتند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه رئیس و معاونان سازمان بازرسی کل کشور گزارشی درباره میزان تبادل نامه‌ها و پرونده‌های میان این سازمان با کمیسیون اصل نودم مجلس ارائه دادند.

وی تصریح کرد: همچنین اعضای کمیسیون اصل نودم مجلس سوالی مبنی بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور چه تمهیداتی برای مبارزه و مقابله با مفاسد اقتصادی که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب بود، پرسیدند و اینکه با توجه به ضرورت فراگیر شدن فعالیت‌های این سازمان، برنامه‌ها برای مبارزه با تخلفات اداری، مالی، اجرائی و ... دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه در بخش خصوصی چیست.

افضلی‌فرد با بیان اینکه یکی از سوالات کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس از مسئولان سازمان بازرسی کل کشور، عدم حصول تغییرات عینی در بحث مبارزه با مفاسد اجرایی و اداری در موسسات و سازمان‌ها بود، تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ اولویت‌های ۱۶ گانه‌ای در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کرد که مبنای اقدام دو طرف قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان سازمان بازرسی کل کشور، اظهار امیدواری کردند که در برخورد با گزارشات کارشناسانه و گزارش نهایی این سازمان برای برخورد با مفاسد اقتصادی و متخلفان، نباید دیدگاه سیاسی داشت و به دیده سیاسی به آن نگریست به گونه‌ای که پرونده‌ها متروکه شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، تصریح کرد: بحث نظارت بر بانک‌ها، نحوه اعطای تسهیلات، بررسی مبانی سرمایه‌گذاری در کشور، مبارزه با انحصار واردات و صادرات، رسیدگی به افزایش قیمت خودرو از سوی خودرو‌سازان، رانت‌های مربوط به جذب و استخدام‌های نیروی انسانی و ... از مواردی بود که قرار شد با همکاری، همسویی و هم‌افزایی میان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار گیرد./س

برچسب ها: اردبیل ، نشست ، مشترک ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.