سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش احزاب پارلماني و موسسات حقوق رژيم صهيونيستي براي افشاي اقدامات دولت عليه فلسطينيان

جمعيت ها و موسسه هاي حقوقي و احزاب پارلماني رژيم صهيونيستي در صدد افشاي اقدامات دولت اين رژيم عليه فلسطينيان هستند و توجه خود را بر رنج هاي فلسطينيان متمرکز کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ، سامي ابودياب خبرنگار اين شبکه در گزارشي از قدس گفت: برخي جمعيت ها و موسسه هاي حقوقي در اسرائيل فعاليت مي کنند که از ملت فلسطين در برابر اقدامات سرکوبگرانه اين رژيم عليه آنها حمايت مي کنند و مي کوشند اين اقدامات را براي افکار عمومي داخلي و بين المللي افشا کنند. اين جمعيت ها معتقدند فلسطينيان بايد به حقوق و آزادي هاي خود دست پيدا کنند و کشور مستقل خود را تشکيل و دهند و در کنار اسرائيل در صلح و صفا زندگي کنند. 
جسيکا مونتل مدير موسسه اسرائيلي حقوق بشر بتسلم گفت: وظيفه موسسه ما ثبت و ضبط حوادث و درخواست بازخواست از دولت اسرائيل است. اين تحقيقات شامل حملات، زخمي ها و کشته ها مي شود. اين امور به تحقيقات رسمي و اطلاع شهروندان اسرائيلي از نتايج آن نياز دارد. 
در ادامه گزارش آمده است: بدون شک اين جمعيت ها و موسسه ها مي کوشند واقعيت هاي تلخي را که فلسطينيان در آن زندگي مي کنند به اطلاع افکار عمومي برسانند. اين امر باعث شده است دولت هاي اسرائيل تلاش کنند از نفوذ و فعاليت اينگونه موسسه ها و جمعيت ها بکاهند. بر همين اساس برخي از احزاب اسرائيلي تلاش کرده اند با تصويب قوانيني از قدرت و تاثير اين جمعيت ها و سازمان ها در سطوح داخلي و بين المللي بکاهند. 
حاجيت افران از اعضاي جنبش صلح اکنون گفت: ما به عنوان يک جنبش يهودي اسرائيلي مي خواهيم عليه اشغالگري و براي پايان دادن به اشغال تلاش کنيم. ملت هاي اسرائيل و فلسطين بايد در دو کشور در کنار يکديگر زندگي کنند. براي رسيدن به اين هدف تلاش مي کنيم دولت را تحت فشار قرار دهيم و عليه شهرک سازي و اشغالگري و هر کاري که ما را از صلح دور مي کند اقدام کنيم. 
خبرنگار ادامه داد: برخي از گروه هاي اسرائيلي هميشه به حقوق فلسطينيان براي زندگي در سرزمين خود ايمان داشته اند اما واقعيت هاي دردناکي که فلسطينيان در آن زندگي مي کنند  باعث شده است اين گروه ها در جامعه اسرائيل در حاشيه قرار داشته و هيچ  تاثير قابل توجهي نداشته باشند. 
در پايان گزارش آمده است: با وجود سياست هاي سرکوبگرانه اي که دولت هاي اسرائيل عليه ملت فلسطين اعمال مي کنند، برخي از شهروندان اسرائيلي با امکانات موجود مي کوشند پرده از چنين سياست ها و اقداماتي بردارند و از ملت فلسطين در برابر اينگونه رفتارها حمايت کنند. 







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.