سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعرفه واردات خودرو سال آينده 5 درصد کاهش مي يابد

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: از سال آينده تعرفه واردات خودرو با 5 درصد کاهش به 40 درصد خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اينکه قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکي را با نرخ ارز مبادلاتي انجام دهد، تيم اقتصادي دولت تعرفه واردات خودرو را به نصف کاهش داد.
وي افزود: پس از آن تعرفه واردات خودرو به 45 درصد تقليل يافت و همچنين قرار شد سالانه 5 درصد تعرفه واردات خودرو کاهش يابد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه نرخ تعرفه واردات خودرو در سال 92، 40 درصد خواهد بود اظهار داشت: با توجه به مصوبه ماده 1 کميسيون کاهش تعرفه خودرو به ميزان 5 درصد از سال آينده ملاک عمل قرار مي گيرد و دولت اين اختيار را دارد که اگر رئيس جمهور خواستار کاهش درصد بيشتري براي تعرفه واردات خودرو بود، اين امر عملياتي شود.
وي گفت: قرارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت کار اوليه قيمت گذاري خودرو
 را با شوراي رقابت انجام دهد و اين امر همچنين از سال آينده در مورد ساير کالاها نيز با همکاري سازمان حمايت از مصرف کنندگان و شوراي رقابت بيشتر نيز خواهد شد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر حمايت از حقوق مصرف کننده اظهار داشت: اصناف بايد مراقب عرضه مستمر کالاهاي کيفي و رعايت قيمت هاي مصوب باشند و چنانچه موضوع تورمن و نوسانات ارزي اثار مستقيم و غير مستقيمي بر روند توزيع و قيمت کالا داشته باشد، بازهم بايد جانب رعايت حقوق مصرف کنندگان مورد توجه و در اولويت قرار گيرد.
وي ادامه داد: همچنين دولت تلاش دارد در حوزه اقتصاد خرد و کلان نيز کنترل بيشتري بر نقدينگي چه به نفع توليدکننده و چه به نفع مصرف کننده داشته باشد./س
برچسب ها: واردات ، خودرو ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.