سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي در نطق ميان‌دستور:

كانديداها مراقب باشند زمينه‌ساز تفرقه و اختلاف در كشور نشوند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: کساني که قصد دارند خود را در معرض انتخاب مردم در اين انتخابات قرار دهند بايد مراقب باشند با سياه‌نمايي و ناديده‌گرفتن دستاوردهاي غرورآفرين به دنبال يارگيري از ميان سيلي‌خوردگان از نظام اسلامي و عوامل بيگانه نباشند و مراقب باشند زمينه‌ساز تفرقه و اختلاف در درون کشور نشوند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام وحيد احمدي نماينده مردم کنگاور، صحنه و هرسين در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز(چهارشنبه) بهارستان گفت: جمهوري اسلامي ايران به برکت خون شهدا و رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري و همت ملت و مسئولين و علي‌رغم کارشکني‌هاي داخلي و خارجي روند روبه رشد ، پيشرفت و آينده‌اي درخشان را با پويايي ادامه مي‌دهد.

وي در ادامه افزود: دستاوردهاي علمي و عملي نظام در داخل و خارج کيد و خصومت دشمنان را به دنبال دارد، يکي از موضوعات اساسي كه توانمندي علمي نيروي جوان و بومي را به منصه ظهور رساند و مورد کينه دشمنان قرار گرفت فعاليت هسته‌اي کشور مي‌باشد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح کرد: اما بايد دانست آنچه غرب نسبت به آن بيم دارد غني‌سازي هسته‌اي نيست چرا که اولا کشورهاي غربي ذخاير عظيمي از انواع کلاهک‌هاي هسته‌اي در اختيار دارند و ثانيا ايران به عنوان عضو معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي فعاليتهاي خود را در چارچوب اساسنامه آژانس و با نظارت اين نهاد بين‌المللي و با اهداف کاملا صلح آميز انجام مي‌دهد.

وي ادامه داد: در حقيقت موضوع غني‌سازي هسته‌اي بهانه‌اي براي اعمال فشار و تحريم است و علت اصلي نگراني آن‌ها از اين بابت است که ايران اسلامي بتواند الگويي کاملا مستقل براي پيشرفت و به دور از نظارت و وابستگي به استکبار جهاني باشد.

احمدي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران امروز الگويي از مقاومت در حوزه‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و نظامي به دنيا عرضه نموده است گفت: اين مقاومت ، مقاومت توام با پيشرفت، بالندگي و بصيرت در شناخت خدعه دشمن که مباني آن در فرهنگ مردم ريشه دوانده است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: ضمن سپاس به درگاه خداوند بابت راهبردهاي مدبرانه و حکيمانه مقام معظم رهبري لازم است در عرصه سياست خارجي از تلاش تيم مذاکره کننده هسته‌اي براي دفاع از حقوق اساسي ملت عزيز تقدير به عمل آيد، ملت شريف آگاه است که نمايندگان آن‌ها در خانه ملت در ارتباط با سياست خارجي هوشيارانه از منافع و امنيت ملي با تکيه بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت حفاظت مي‌کند و اين اصول را مبناي سياست خارجي خود قرار مي‌دهد.

نماينده مردم کنگاور، هرسين و بيستون با بيان اين که امروزه به برکت اقتدار و استحکام پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در سايه رهبري‌هاي رهبر فرزانه ، بيداري جهان اسلام رخ نمايانده است، گفت: اين خبر ، خبرناگواري براي جهان خواران، صهيونيست‌ها و عمال مرتجع آن‌هاست.

وي ادامه داد: در حوادث منطقه ملت‌ها شاهدند که چگونه غرب به صورت دوگانه و تبعيض‌آميز تلاش مردم بي‌گناه بحرين را براي کسب آزادي و تعيين سرنوشت ناديده مي‌گيرد و چشم خود را به کشتاري که در اين کشور توسط دولت حاکم و با کمک نيروهاي خارجي انجام مي‌شود بسته است، اينک واقعا بايد پرسيد کجاست ادعاي دفاع از حقوق بشر، دموکراسي و آزادي بياني که در بحرين ناديده گرفته مي‌شود و شما در مقابل آن سکوت مي‌کنيد.

احمدي با بيان اينکه موضوع ديگر حوادث تلخي است که در سوريه در حال وقوع است، گفت: سوريه خط مقاومت بوده و سوابق اين کشور در دفاع از قدس شريف در مقابل رژيم صهيونيستي و دوستان غربي‌اش بر هيچ مسلماني پوشيده نيست. سوريه نشان داده است که فعاليتهاي لازم براي حل مشکلات داخلي خود دارد. جمهوري اسلامي از روز اول آغاز بحران معتقد بود مردم سوريه بايد در مورد سرنوشت خود تصميم بگيرند و دخالت خارجي بحران را طولاني و پيچيده مي‌کند.

نماينده كنگاور اضافه كرد: امروز همان کشورهايي که از حاکمان بحرين براي سرکوب اعتراضات مدني و غيرمسلحانه مردم بي‌گناه اين کشور حمايت مي‌کنند معارضين سوريه را به انواع تسليحات تجهيز مي‌کنند.

وي ادامه داد: کشورهاي همسايه سوريه نبايد در دام طرح‌هاي آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي عليه اين کشور گرفتار شوند، اين دام آمريکا موقعيت و اعتبار آن‌ها را نزد ملتشان از بين خواهد برد و لذا مسلمانان منطقه بدانند که ايجاد منطقه حائل در سوريه تلاش رژيم صهيونيسم براي انتقام از محور مقاومت و تضعيف سوريه است اما سوريه از اين تهديدها سربلند بيرون خواهد آمد.

احمدي در ادامه به  انتخابات آتي رياست جمهوري اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات آتي نشانگر قدرت ملت شريف و اوج نمود مردم‌سالاري ديني است، محصول اين انتخابات بايد به نفع ملت با تشکيل دولتي کارآمد، کارشناس محور با برنامه، قانون‌محور، وفادار به اسلام ناب محمدي  و پشتيبان ولايت فقيه باشد.

احمدي تصريح كرد:‌ در اين جا لازم است گفته شود کساني که قصد دارند خود را در معرض انتخاب مردم در اين انتخابات قرار دهند بايد متوجه باشند که دستاوردها و ارزشهاي 34 ساله که با خون شهدا و ايثار ملت بزرگوار از آن صيانت شده است در عرصه‌هاي مختلف و مورد نياز کشور افتخارات حيرت آوري خلق نموده است و لذا با سياه‌نمايي و ناديده‌گرفتن دستاوردهاي غرورآفرين به دنبال يارگيري از ميان سيلي‌خوردگان از نظام اسلامي و عوامل بيگانه نباشند و مراقب باشند زمينه‌ساز تفرقه و اختلاف در درون کشور نشوند و در يک جمله مبادا آرامش روحي و امنيت رواني جامعه را مخدوش نمايند.

وي در ادامه به مشکلات حوزه انتخابيه خود اشاره کرد و گفت: حوزه انتخابيه بنده مشتمل بر 3 شهرستان ، 300 هزار جمعيت که بيش از 40 درصد جمعيت آن در روستاها و خط مقدم توليد حضور دارند علي رغم کارهاي خوب صورت گرفته در حوزه انتخابيه براساس آن چه که مرکز آمار ايران اعلام کرده استان کرمانشاه با نرخ بيکاري 18.8 درصد رتبه دوم بيکاري در کشور را پس از استان لرستان به خود اختصاص داده که از ميان حوزه انتخابيه با حدود 20 درصد نرخ بيکاري وضعي به مراتب بدتر دارد.

نماينده مردم هرسين ، صحنه وبيستون در ادامه اظهار داشت: استقرار 40 درصد جمعيت حوزه انتخابيه در روستاها مي‌تواند بخش قابل توجهي از نيروي کار را جذب خود کند اما علي رغم وجود زمين‌هاي حاصلخيز و منابع آبي فراوان به دليل عدم استخراج صنايع تبديلي عمده محصولات آن بدون ارزش افزوده از منطقه خارج مي‌شود و اين موضوع مخصوصا در بخش معادن با شدت بيشتري در حال انجام است.

وي ادامه داد: در حوزه انتخابيه بنده استعدادهاي گردشگري وجود دارد اما علي رغم ثبت جهاني برخي از آن‌ها هيچ کدام زير ساخت مرتبطي در منطقه وجود ندارد اين موضوع وقتي آزاردهنده تر مي شود که علي‌رغم گذر بخش قابل توجهي از زائران کربلا اماکني براي استقرار زائران وجود ندارد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.