سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدايي:

نبايد به خاطر يک تخلف احتمالي بخشي از حقوق ملت را ناديده گرفت

نماينده مردم اصفهان در مجلس گفت: در طرح محدوديت حضور عكاسان در مجلس حق و حقوقي از مردم و قانون اساسي در حال ناديده گرفته‌شدن است لذا ما نبايد به خاطر يک تخلف احتمالي بخشي از حقوق ملت را ناديده بگيريم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عباس مقتدايي‌خوراسگاني نماينده مردم اصفهان در مجلس در جلسه علني امروز(چهارشنبه) و در جريان بررسي طرح محدوديت حضور عکاسان گفت: در اين طرح حق و حقوقي از قانون اساسي در حال ناديده‌گرفتن شدن است.

وي در ادامه با بيان اينکه بنده اخطار اصل 24، 69 و 67 قانون اساسي را دارم، افزود: در اصل 24 قانون اساسي بيان شده که نشريات و مطبوعات در بيان مطالب آزادند که بخشي از آزادي بيان مربوط به عکس مي‌شود که اين نيز پذيرفته شده است مگر اين که مخل مباني اسلام يا حقوق عمومي باشد که البته اگر جايي منتشر شود حتي اگر در فضاي مجازي باشد قابل پيگيري است، بنابراين ما به خاطر يک تخلف احتمالي نبايد بخشي از حقوق ملت را ناديده بگيريم.

مقتدايي ادامه داد: در اصل 69 قانون اساسي آورده شده که مذاکرات جلسات علني مجلس بايد به صورت زنده و مستقيم از طريق رسانه‌ها پخش شود، بنابراين اگر اين دو اصل را کنار هم قرار دهيم مشخص خواهد شد که در طرح فوق حقوق ملت ناديده گرفته شده است.

نماينده مردم اصفهان در ادامه اظهار داشت: ما به عنوان نمايندگان مردم قسم خورديم که نگهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي و مباني جمهوري اسلامي باشيم و حقوق ملت و دستاوردهاي انقلاب را حفظ کنيم و اين که خبرنگاران و عکاسان و مردم نيز بتوانند صداي نمايندگان و اعمال و حرکت منتخبين خود را ببينند و جويا شوند نيز يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است، بنابراين بايد بين تخلف يک نفر  با حقوق ملت که در قانون اساسي به آن‌ها داده شده تفاوت قائل شد.

وي در خاتمه اظهار داشت: بنابراين تقاضا دارم در اين مصوبه حقوق ملت را رعايت کنيم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مقتدایی ، مجلس ، عکاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.