سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

ولایت فقیه اصل و اساس نظام اسلامی است

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت : ولایت فقیه اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فروتنی در مراسم معارفه رئیس دادگستری بردسکن با اشاره به اینکه ولایت فقیه اصل و اساس نظام اسلامی است، اظهار کرد: رویدادهای اخیر در عرصه جهانی و ناآرامی در برخی از کشورها در نقاط مختلف سبب شده که مهم‌ترین دلیل ثبات و پایداری نظام مقدس اسلامی ایران، اصل ولایت فقیه و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم باشد.

وی ادامه داد: ملت ایران نشان دادند که تمامی فشارهای اقتصادی و سیاسی نه تنها آنها را از اسلام و ولایت جدا نمی‌کند بلکه اراده آنها را در پاسداری از نظام، اصل ولایت و آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر و پایدارتر می‌کند/ب.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین فروتنی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری کاشمر نیز اظهار کرد: امروز توجه و رعایت اخلاق در ابعاد مختلف به ویژه در کار مسئولان سرلوحه قرار گیرد.

وی افزود: امروز مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری و هم مردم از مسئولان در رده‌های مختلف پایبندی به اخلاق و آداب اسلامی است.

فروتنی با اشاره به توجه خاص به اخلاق و مسائل دینی از مهمترین دلایل سلامت جامعه است، بیان کرد: در هر منطقه و شهری که پایندی به اخلاق اسلامی و مسائل دینی و شرعی بیشتر دیده می‌شود، شاهد سلامت بیشتر جامعه و وقوع کمتر جرایم هستیم.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی دوری از دین و احکام الهی را موجب رشد رذائل اخلاقی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دوری از خدا، اهل‌بیت و ولایت موجب انحطاط جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری خراسان‌رضوی در زمینه اجرای برنامه توسعه قضایی کشور عنوان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دادگستری خراسان‌رضوی در تمامی حوزه‌های قضایی توجه به رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها و برخورد قاطع با مجرمان به ویژه جرایم خاص و خشن است و امیدواریم مانند گذشته در مسیر اجرای عدالت سریع‌تر و دقیق‌تر گام برداریم.

 

برچسب ها: ولایت ، فقیه ، اساس ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.