سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از 120 میلیارد دلار پروژه در سطح شرکت ملی نفت ایران

معاون وزیر نفت گفت: با اجرای 120 ميليارد دلارپروژه در سطح شركت ملي نفت طي یکی دو سال آینده شاهد افزایش دو برابری حجم تولید گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی معاون وزیر نفت از اجرای بیش از 120 میلیارد دلار پروژه در سطح شرکت ملی نفت ایران خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ها در یکی دو سال آینده شاهد افزایش دو برابری حجم تولید گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران در نقاط دور افتاده کشور از خلیج فارس گرفته تا شرق و غرب، پروژه های توسعه ای بسیاری در دست اجرا دارد که از آن جمله می توان به وجود 700 پروژه تنها در مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد.

معاون وزير نفت با اشاره به اينكه شرکت نفت مناطق مرکزی به عنوان قطب تولیدکننده گاز کشور است گفت: هم اکنون اين شركت توانایی تولید روزانه 325 میلیون مترمکعب گاز و 200 هزار بشکه نفت خام را دارد.

قلعه بانی با اشاره به کشف نفت در دریای خزر یادآور شد: ایران برای نخستین بار در سال گذشته و در عمق 700 متری از سطح دریا در منطقه خزر به نفت رسید که این موفقیت فصل جدیدی در فعالیت های توسعه ای این شرکت به شمار می رود.

وی همچنین به وجود پیمانکاران داخلی توانمند در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از این پیمانکاران علاوه بر این که مگاپروژه های صنعت نفت را در دست اجرا دارند، در برخی از پروژه های بین المللی نیز فعال شده اند که از آن جمله می توان به احداث خطوط لوله انتقال گاز در کشورهای عراق و پاکستان اشاره کرد.

قلعه بانی با تاکید بر این که بسیاری از حربه های تحریمی دشمن علیه ایران با شکست رو به رو شده است، به طرح تولید بنزین در سال 89 پس از قطع صادرات این فرآورده از سوی برخی کشورها به ایران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با خودکفایی در تولید برخی از فرآورده های نفتی مهم در کشور نه تنها حربه دشمن را خنثی کردیم که توانایی صادرات برخی از این فراورده ها را نیز به دست آورده ایم./ر
برچسب ها: نفت ، تولید ، گاز ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.