سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کاهش 21 درصدی بارندگی در سال زراعی جاری

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری کاهش 21 درصدی بارندگی‌‌ها را در استان اردبیل شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهمن کمانگر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان افزود: کاهش 50 درصدی بارندگی‌ها در دو ماه اخیر به حدود 21 درصد تعدیل شده و بارش‌های بهمن‌ماه و اوایل اسفند بخشی از کمبودها را جبران کرده است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان اسفند ماه بارش‌ها به صورت متناوب ادامه خواهد داشت که امیدواریم این بارش‌ها کاهش بارندگی در ماه‌های گذشته را به نحوی جبران کند و زمینه خوشحالی و امیدواری کشاورزان و زارعان را فراهم آورد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل وزش باد گرم و مطلوب بودن آب و هوا در روزهای گذشته بارش‌های برف به سرعت ذوب شده و پوشش برفی را در استان شاهد نیستیم.

کمانگر افزود: در خصوص برودت هوا نیز باید اعلام کنیم حدود دو تا سه درجه میانگین دمای هوا در روزهای گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: نمی‌توانیم از هم اکنون نسبت به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در ایام نوروز و تعطیلات پایان سال اظهار نظر کنیم ولی به نظر می‌رسد شرایط آب و هوایی با توجه به روند گرم شدن تدریجی در ماه‌های اخیر مطلوب و مناسب باشد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه افزود: طرح نوروزی ما در دل طرح زمستانی اجرایی می‌شود، به طوری که ما تا 15 فروردین ارائه خدمات را در قالب راهدارخانه‌ها ادامه می‌دهیم.

فاضل حمزه‌زاده گفت: 258 نفر از پرسنل راهداری در این ایام آماده ارائه خدمات هستند که در هشت راهدارخانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار خدمات گسترده‌ای را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: حدود 194 دستگاه ماشین‌آلات سنگین نیز در طرح نوروزی فعالیت خواهند کرد و در صورت مسدود بودن محورهای مواصلاتی بر اثر بارش برف، کولاک و یخبندان اقدامات امدادی از سوی راهداران پرتلاش صورت می‌‌گیرد./س

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، بارندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.