سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

3 رقم جدید بذر آفتابگردان و گندم در شاهرود تولید و معرفی شد

رییس مركز تحقیقات كشاورزی استان سمنان (شاهرود) گفت : دو رقم جدید بذر آفتابگردان و یك رقم بذر گندم تولید و برای كاشت از سوی این مركز معرفی شد.



''به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان 'علیرضا توكلی' افزود : رقم جدید آفتابگردان با نام برزگر با هدایت بخش تحقیقات دانه های روغنی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و همكاری محقق مركز تحقیقات كشاورزی استان سمنان در شاهرود و محققین سایر مراكز تحقیقاتی استانی كشور ،رقم جدید آفتابگردان معرفی شد.

وی اعلام كرد : این رقم برای كشت اول در مناطق معتدل كشور توصیه می شود.

وی خاطر نشان كرد : رقم جدید آفتابگردان با نام قاسم نیز با هدایت بخش تحقیقات دانه های روغنی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و همكاری محقق این مركز تحقیقات كشاورزی و محققین سایر مراكز تحقیقاتی استانی كشور این رقم برای كشت دوم در مناطق معتدل كشور نیز توصیه شده است.

وی اظهار داشت : رقم جدید گندم نیز با نام افق با هدایت بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و همكاری محقق مركز تحقیقات كشاورزی استان سمنان در شاهرود و محققین سایر مراكز تحقیقاتی استانی كشور شامل شش مركز تحقیقات تولید و برای كشت در اراضی تحت تنش شوری آب و خاك و یا لب شور در اقلیم معتدل تا نسبتا گرم كشور ،توصیه شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.