سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل گروه مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی:

اختلافات فقهی در مذاهب موجب باروری علوم اسلامی می‌شود

مدیرکل گروه مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وجود اختلافات فقهی در مذاهب اسلامی نه تنها موجب باروری علوم اسلامی می‌شود بلکه لازمه پیشرفت حوزه فکر و اندیشه، تحقیق در مباحث فقهی و رفع شبهات است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در همایش علما و اندیشمندان شیعه و سنی خاش اظهار داشت: اگر اختلاف فقهی در مذاهب اسلامی با تدابیر هوشمندانه علما و اندیشمندان به سوی وحدت سوق یابد، رشد و ترقی دین در جامعه را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: منظور از وحدت در فرق اسلامی دشمن شناسی، داشتن بصیرت، حفظ هویت اسلامی، عمل کردن به شریعت پاک نبوی و زندگی کردن بر پایه رعایت حدود شرعی و دینی است و علما در گرایش امت به سوی حفظ وحدت نقش اساسی ایفا می‌کنند.
مدیرکل گروه مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: احترام گذاشتن به مقدسات مذاهب شیعه و سنی و تقویت ارتباطات نزدیک ایمانی و اجتماعی بین علمای فرق به تحکیم وحدت در بین امت اسلامی کمک می‌کند.
حاتمیان با اشاره به اینکه سیره نبوی در بین شیعه و سنی مورد احترام است، گفت: صحابه پیامبر اکرم (ص) در محبت، برادری، وفاداری، تقوا، عدالت، ایمان و ایثار به عنوان الگوی برتر امت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند.
حجت‌الاسلام محمد حسین میری امام جمعه خاش نیز در این همایش گفت: علمای شیعه و سنی وارثان انبیا الهی در زمین برای اجرای احکام و حدود الهی و هدایتگر جامعه به سوی صراط مستقیم و دور کردن آن از منکرات و زشتی‌ها هستند.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز در این نشست گفت: کلام‌الله، بیت‌الله، رسول‌الله و صلاة‌الله ارکان مهم وحدت امت اسلامی هستند.
مولوی محمد علی شهنوازی افزود: مسلمانان در توحید، رسالت نبوی، قرآن کریم، نماز، حج، امر به معروف و نهی از منکر، امت واحده داشتن و جهاد در راه خدا اتفاق نظر دارند که این موارد مهم‌ترین عوامل وحدت بین امت اسلامی را تشکیل می‌دهد.
مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خاش نیز در این همایش گفت: رعایت اصول وحدت، بیداری و داشتن بصیرت به وحدت امت اسلامی کمک می‌کند و نتیجه این وحدت اخوت و رسیدن به تقواست.
‌مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ایجاد انس و الفت در بین علمای شیعه و سنی و کمک به برقراری اتحاد و همدلی در بین امت اسلامی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش مذکور برشمرد.
حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: با توجه به استقبال علما و اندیشمندان شیعه و سنی از این همایش، از این پس همایش‌های هم اندیشی مذاهب با همکاری مسئولان سیاسی و فرهنگی در مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.