سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تربیت دینی رویکرد اصلی در تدوین برنامه های حوزه جوانان است

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی بر ضرورت تربیت دینی در تدوین و تنظیم و طراحی برنامه های حوزه جوانان به عنوان یک رویکرد اصلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان همزمان با 8 اسفند روز تربیت اسلامی با اشاره به مراحل رشد و تربیت انسان در ابعاد گوناگون جسمانی، روحانی، مادی و معنوی، اظهار داشت: بی شک ایران اسلامی که کانون انقلاب جهانی اسلام و جلوه گاه ارزش های والای قرآنی است، دارای بهترین فضا برای تربیت انسان هاست.

وی با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: نام گذاری هشتم اسفند ماه به نام روز «تربیت اسلامی» گامی موثر در راستای حراست از مرزهاي اعتقادي و حفظ دستاوردها و تبيين ارزش هاي انقلاب اسلامی به ویژه در میان جوانان است چرا كه انگيزه هاي انقلابي و اسلامي همراه با تلاش متولیان و فعالان فرهنگی در بستر جامعه در میان نوجوانان و جوانان ریشه های عمیق و ماندگار می گیرد.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به مبحث تربیت اسلامی در به کمال رساندن انسان و بیان این مطلب که در اسلام راهکارهای دقیق و گسترده ای برای تربیت انسان وجود دارد، افزود: انسان در طول زندگی، مراحلی از رشد را می پیماید و به تناسب هرمرحله و ویژگی های آن، تربیت خاصی را می طلبد که به همین سبب در منابع و برنامه های تربیتی اسلام به جوانان توجه بسیاری شده و استفاده درست از زمینه های فطری، ایمانی و عقلی در تربیت آنان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: در شرايطي كه هجمه هاي فرهنگي مخرب ازهرطرف جهت به انحراف كشاندن نسل جوان ما با استفاده از ابزارهاي مختلف پنهان و آشكار وارد ميدان شده است، باید با تأکید بر روش تربیتی اسلام و تربیت همه جانبه شخصیت انسانی، جامعه‏ای براساس برادری و برابری به وجود آورد چراکه اسلام، مبانی تربیتی خود را بر اساس اعتقاد و ایمان به خداوند و عدالت و مساوات استوار کرد.

خوراکیان ادامه داد: اگر انسان از تعلیم و تربیت صحیح و دینی برخوردار باشد و الهی بار آید، می‏تواند جامعه را به سوی کمالات انسانی و الهی سوق داده، افراد جامعه را از نابودی و فرو رفتن در انحرافات اخلاقی و فساد اجتماعی نجات دهد و جامعه‏ای به وجود آورد که الگوی همه انسان‏ها قرار گیرد.

وی در همین ارتباط با تلاش های موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: تأسیس و راه اندازی شبکه جوانان رضوی با هدف آگاهی بخشی و پاسخگویی به نیازها و سوالات نوجوانان و جوانان درباره مسائل فردی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی از جمله اقدامات این موسسه در راستای تعلیم و تربیت اسلامی و ارائه سنت و سیره رضوی به مخاطبان جوانان است.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی ادامه داد: از فعالیت های این موسسه در زمینه اقدامات آموزشی و تربیتی می توان به برگزاری همایش ها، کارگاه ها و اردوهای مختلف و همچنین دوره های آموزشی و ترویجی با بهره گیری از اساتید مجرب و متعهد کشوری ویژه فعالان فرهنگی، مربیان پرورشی و مدیران آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی در خاتمه تولیدات در عرصه کتاب، نرم افزار و سرگرمی بر اساس ارزش ها و باورهای دینی را از دیگر فعالیت های این موسسه نام برد و گفت: استفاده از ابزار فرهنگی و هنری می تواند به عنوان یکی از روش های تربیتی در زمینه ارزش های اسلامی و اعتقادی مورد استفاده قرار گیرد.

شایان ذکر است که هشتم اسفند ماه هر سال به عنوان روز تاسيس نهاد امور تربيتي و به عبارتي روز «امور تربيتي و تربيت اسلامي» نامگذاری شده است/س

 

برچسب ها: تربیت ، رویکرد ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.