سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد:

حضور رئيس‌جمهور براي تقديم بودجه الزامي نيست/ لزوم ارائه گزارش عملکرد یکساله برنامه پنجم در جلسه امروز

نايب رئيس اول مجلس با بيان اينكه برای تسلیم بودجه سنواتی، حضور شخص رئیس‌جمهور هیچ الزامی ندارد، گفت: رئیس‌جمهور بايد امروز(چهارشنبه) گزارش عملکرد برنامه پنجم طی سال 91 را به مجلس ارائه می‌کرد اما این تکلیف قانونی امروز انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس در جلسه علني امروز(چهارشنبه) و در پاسخ به تذکر پیرمؤذن نماينده اردبيل در مجلس گفت:‌ مواد 186 و 188 آئین‌نامه داخلی به صورت شفاف و روشن چارچوب نحوه ارائه لایحه بودجه سالانه و لایحه چند دوازدهم را تعیین کرده است.

وی در ادامه افزود: دولت موظف است لوایح بودجه سالانه را حداکثر تا 15 آذر ماه برای طی مراحل قانونی هر سال تقدیم مجلس کند و نحوه رسیدگی به بودجه یک شوری خواهد شد.

نماينده تهران افزود: بنابراین برای تسلیم بودجه سنواتی، حضور شخص رئیس‌جمهور هیچ الزامی ندارد، آنچه آئین‌نامه داخلی تعیین می‌کند، این است که دولت موظف است بودجه سالانه را حداکثر تا 15 آذر ماه تقدیم مجلس کند اما امروز که 9 اسفند است و دولت می‌خواهد امروز بودجه را به مجلس بدهد، این تاخیر تخلف آشکار از قانون است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: همچنین طبق قانون آئین‌نامه اگر دولت تا 15 آذر ماه نتواند بودجه سنواتی را به مجلس ارائه کند، موظف است، لایحه بودجه چند دوازدهم را هم بدهد.

نائب‌رئیس اول مجلس همچنین خاطرنشان کرد: ماده 213 قانون برنامه پنجم می‌گوید به منظور حسن اجرای قانون برنامه و ارزیابی میزان پیشرفت کشور، رئیس‌جمهور موظف است همزمان با ارائه بودجه سنواتی به مجلس، گزارش عملکرد برنامه پنجم را به نمایندگان ارائه کند و خلاصه‌ای از آن را در جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برساند؛ بنابراین تذکر آقای پیرمؤذن وارد است و بایستی امروز رئیس‌جمهور گزارش عملکرد برنامه پنجم طی سال 91 را به مجلس ارائه می‌کرد اما این تکلیف قانونی امروز انجام نمی‌شود.

نماینده تهران در خانه ملت در خاتمه با تاکید بر اینکه ضرورتی ندارد بودجه سالانه توسط رئیس‌جمهور تسلیم مجلس شود، گفت: اما تذکر و اخطار نمایندگان درباره ارائه گزارش عملکرد برنامه پنجم توسط رئیس‌جمهور وارد است و بایستی رئیس‌جمهور امروز این گزارش را به مجلس ارائه می‌کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.