سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل جامعه دندان سازان ایران؛

چهار هزار لابراتوار پروتز دندان در کشور فعالند

پروتز دندان محصولی ساخته و پرداخته تیم پروتز دندان متشکل از دندانپزشک، لابراتوار پروتز دندان، تولید کننده و توزیع کننده مواد و تجهیزات لابراتواری می باشد.

رضا حسین جلالوند، مدیر عامل جامعه دندان سازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پروتز دندان یک مجموعه است که لابراتوارهای پروتز در آن نقش به سزایی دارند این مجموعه شامل تیم پروتز دندان متشکل از دندانپزشک، لابراتوار، تولید کننده و توزیع کننده مواد و تجهیزات لابراتواری می باشد.

وی افزود: لابراتوار جز لاینفک تیم پروتز دندان می باشد که باید جایگاهش مشخص شود در گذشته لابراتوارها صرفاً نقش ساخت پروتز دندان را بر عهده داشتند اما امروزه به کمک دانش تکنیک ساخت پروتز دندان می توانند نقش مشاوره به کلینیک را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: از آن جا که بخش کلینیکی پروتز دندان، در درمان مستقیم و دهان بیمار فعالیت می کند، لابراتوار دندان سازی می تواند به لحاظ تکنیکی و بدون دخالت مستقیم در راهنمایی و تبادل نظر برای درمان هر چه بیشتر بیمار به بخش کلینیکی کمک کند و از تکنیک های جدید در سلامت بیمار و تاثیر نقش روانی درمان در او بهره بجوید.

وی خاطر نشان کرد: تجارت جهانی نشان داده است که بیمار به کلینیک مراجعه می کند و کلینیک برای سلامت بیشتر بیمار و به کارگیری تکنیک های روز، از مدیر لابراتوار دعوت به عمل می آورد تا با تبادل نظر تکنیک های مورد نیاز مانند رنگ گرفتن و یا فرم دادن پروتز دندان را جهت زیبایی هر چه بیشتر آن، به کار برد.

وی در ادامه گفت: این مشاوره و تبادل نظر بین بخش کلینیکی و لابراتواری نیازمند آموزش های مشترک می باشد تا این فاصله ای که بین آن ها وجود دارد را از بین ببرد و این دو بخش جدایی ناپذیر می توانند در کنگره های علمی که هر سال برگزار می شوند، مانند کنگره علمی پروتز دندان، به این مهم دست یابند.

وی تاکید کرد: آموزش مشترک بین بخش کلینیکی و لابراتواری پروتز دندان یکی از نیازهای مهم جامعه امروز می باشد زیرا اگر طرح درمان از طرف کلینیک برای درمان بیمار نیازمند پروتز دندان کامل نباشد، لابراتوار می تواند از نظر تکنیکی این مساله را مرتفع و کامل نماید تا بیمار نیز سلامت کامل خود را به دست آورد و بار روانی خوبی برای او داشته باشد./ح
برچسب ها: لابراتوار ، پروتز ، دندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.