سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیر مؤذن در اخطار قانون اساسی:

رئيس‌جمهور بايد بر مدار قانون حركت كند

نماينده مردم اردبيل در مجلس با بيان اينكه رئیس‌جمهور کشور بايد از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و بر مدار قانون رفتار کند، گفت: رئیس‌جمهور در حدود و اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی عهده‌دار است، در برابر ملت، رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران کمال‌الدین پیرمؤذن نماينده مردم اردبيل در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: در ابتدا باید از جسارت یکی از همکاران که به خبرنگاران شریف مجلس و کشور صورت گرفت، عذرخواهی کنم.

وي در ادامه با اشاره به بند ۶ و ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی افزود: دولت جمهوری اسلامی موظف به پرهیز از هرگونه استبداد، خودکامگی و انحصار است و براساس اصل ۱۲۱ رئیس‌جمهور کشور سوگند یاد کرده از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و بر مدار قانون رفتار کند.

وی با اشاره به اصل ۱۲۲ قانون اساسی بیان کرد: رئیس‌جمهور در حدود و اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی عهده‌دار است، در برابر ملت، رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: براساس ماده ۲۱۳ قانون برنامه پنجم، شخص رئیس‌جمهور مکلف است گزارش برنامه پنجم توسعه را همزمان با لایحه بودجه سالیانه تا ۱۵ آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه و خلاصه آن را نیز در جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برساند.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت: در مقطع حساس کنونی اقتصادی که  کشور، از صدقه نفتی بی‌بهره و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد، رئیس‌جمهور باید خودش بیاید و با بها دادن به قانون، به اندرزهای هشداردهنده مقام معظم رهبری، فقط و فقط منافع ملک و ملت را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اشاره کرد: مجلس روز سه‌شنبه به وزیر معرفی شده دولت رأی داد و با این کار لبیک خود به فرامین امام عصر را ثابت کرد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.