سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيام وزير آموزش وپرورش به مناسبت سالروز تاسيس نهاد مقدس امور تربيتي:

شكوفايي فردي وتعالي انسان مرهون تربيت است

وزير آموزش وپرورش به مناسبت هشتم اسفند ماه ، سالروز تاسيس نهاد مقدس امور تربيتي پيامي صادر كرد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  ، در پيام دكتر حاجي بابايي آمده است : هشتم اسفند ماه روز امور تربيتي ، صدقه ي جاريه ‌ي شهيدان رجايي و باهنر و هفته‌ي تربيت اسلامي را به مربيان ، مشاوران و معاونين محترم پرورشي و فرهنگي و فرهنگيان ارزشمند و شريف، تبريك و تهنيت عرض  مي نمايم. به يقين تعليم و تربيت با ارزش ترين و مهم ترين وظيفه‌ي هر انساني به شمار مي آيد. والاترين و  ارجمند ترين انسان ها يعني پيامبران و جانشينان آنان، در اين راه تلاش نموده اند و سرچشمه‌ي سعادت و رستگاري بشر را همواره در اين عرصه جستجو كرده اند.
 
انسان موجودي تكامل پذير است و نيروهاي دروني انسان شكوفا نمي شود مگر اين كه زمينه‌ي بروز آن فراهم آيد. مراقبت هايي كه تحت عنوان تربيت در مورد انسان ها به عمل  مي آيد شرط لازم رسيدن انسان به مرحله‌ي كمال است و شكوفايي فردي و تعالي انسان،  مرهون تربيت است.
 
 محور و اساس همه‌ي كارها پرورش است و سمت گيري سند تحول بنيادين نيز به سوي تربيت و پرورش است.
 
تربيت در نظام جمهوري اسلامي ايران با توجه به ماهيت فرهنگي و ارزشي آن، از شأن و منزلت ويژه اي برخوردار است زيرا حيات، بقا و موفقيت نظام به تربيت انسان هايي بستگي دارد كه پاسدار و تداوم بخش رسالت و اهداف مقدس آن باشند . منابع انساني عامل اصلي و داراي نقش محوري در فرايند تربيت دانش آموزان هستند. اين نقش از آن جهت مورد توجه است كه اهداف نظام هاي آموزش و پرورش تنها با تربيت نيروي انساني كارآمد امكان پذير خواهد بود.
شايسته ترين سپاس ها را به يمن بركات نوراني امور تربيتي تقديم آن بزرگواران مي نمايد و از درگاه ربوبي براي همه عزيزان موفقيت در تحقق منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و اهداف بلند نظام مقدس جمهوري اسلامي ظل توجهات حضرت ولي عصر عجل ا... تعالي فرجه مسألت دارد.
برچسب ها: شکوفایی ، فردی ، تعالی ، انسان ، تربیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.