سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران بررسي شد

عدم حضور رئيس‌جمهور در جلسه ارائه لايحه بودجه؛ قانوني يا غيرقانوني؟!

اعضاي هيئت‌رئيسه مجلس نظارت متفاوتي را درباره عدم حضور رئيس‌جمهور در هنگام ارائه لايحه بودجه دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ حضور رئيس‌جمهور در نشست خبري روز يكشنبه ششم اسفند و ارائه توضيحاتي درباره ويژگي‌هاي بودجه 92، در رسانه‌ها گمانه‌زني‌هايي  مبني بر احتمال عدم حضور رئيس‌جمهور در جلسه ارائه لايحه بودجه به مجلس ايجاد كرد.

بعد از حضور احمدي‌نژاد در جلسه علني راي‌ اعتماد به "نامي" احتمال حضور رئيس‌جمهور در جلسه فرداي مجلس را تقويت كرد اما خبر حضور وي در شيراز براي افتتاح چند طرح صنعتي و عمرانيگمانه‌زني‌هاي رسانه‌ها را قوت بخشيد.

اين امر باشگاه خبرنگاران را بر آن داشت تا درباره حضور يا عدم‌حضور احمدي‌نژاد در زمان ارائه لايحه بودجه به مجلس از هيئت‌رئيسه مجلس پرس‌و‌جو كنيم.

بر اساس اين گزارش قرار است كه دولت علاوه بر ارائه لايحه بودجه كل كشور، لايحه 3 دوازدهمي را نيز تقديم مجلس كند.

در ادامه نظرات 3 عضو هيئت‌رئيسه مجلس را با هم مرور مي‌كنيم.

معاون رئيس‌جمهور فردا لايحه بودجه را تقديم مجلس مي‌كند/ ارائه لايحه‌ سه‌دوازدهمي

سيد شريف حسيني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخي اخبار مبني بر عدم حضور رئيس‌جمهور در هنگام ارائه لايحه بودجه به مجلس گفت: بر اساس اطلاع دولت، بهروز مرادي معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور فردا در غياب رئيس‌جمهور لايحه بودجه را تقديم مجلس مي‌كند.

وي افزود: بر اساس قانون رئيس‌جمهور موظف است تا لايحه بودجه را ارائه كند اما با توجه به اينكه معاونين احمدي نژاد اختيارات وي را نيز دارا هستند، ارائه لايحه بودجه توسط آنان مشكل قانوني ندارد.

اين عضو هيئت‌رئيسه مجلس همچنين خاطرنشان كرد: مرادي تنها مي‌تواند لايحه بودجه را تقديم مجلس كند و نمي‌تواند درباره آن توضيحاتي را ارائه كند.

شريف حسيني همچنين اظهار داشت: فردا،‌دولت علاوه بر ارائه لايحه كل بودجه،‌ لايحه 3دوازدهمي را هم نيز تقديم مجلس مي‌كند.

وي در پايان گفت: پس از ارائه بودجه،‌ جلسات صحن علني بمدت يك هفته برگزار نمي‌شود و نمايندگان در هفته جاري در كميسيون‌هاي تخصصي لايحه بودجه را بررسي مي‌كنند.

عدم حضور رئيس‌جمهور در هنگام ارائه لايحه بودجه مشكل قانوني ندارد

در ادامه عبدارضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با اشاره به ارائه لايحه بودجه به مجلس گفت: بر اساس اعلام دولت،‌قرار است فردا لايحه بودجه تقديم مجلس شود.

وي در ادامه افزود: درباره حضور يا عدم حضور رئيس‌جمهور در جلسه ارائه لايحه بودجه اطلاعي به مجلس داده نشده است.

سخنگوي هيئت‌رئيسه در ادامه تصريح كرد:‌ عدم حضور رئيس‌جمهور در جلسه ارائه لايحه بودجه اشكال قانوني ندارد و يكي از معاونين وي نيز مي‌توانند بودجه را تقديم مجلس كنند.

مصري در پايان اظهار داشت: قرار است دولت فردا علاوه بر لايحه كل بودجه 92 لايحه سه دوازدهي را نيز به مجلس تقديم كند.

اما در اين ميان منادي سپيدان عضو ديگر هيئت‌رئيسه مجلس عدم حضور رئيس‌جمهور را مغاير با قانون مي‌داند و مي‌گويد:


مغايرت عدم حضور رئیس‌جمهور برای تقدیم بودجه به مجلس با ماده 213 قانون برنامه پنجم

عليرضا منادي سپيدان نماينده تبريز ،‌آذرشهر و اسكو با اشاره به ارائه لايحه بودجه از سوي دولت گفت:‌ دولت قرار است فردا بودجه ۳‌دوازدهم را به مجلس تقديم كند.

وي در ادامه افزود: کلیات سه دوازدهم بودجه در جلسه علنی فردا مي‌شود و پس از آن نمايندگان در هفته آتي و با حضور در كميسيون‌هاي تخصصي آن را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

اين عضوهیأت رئیسه مجلس به احتمال عدم حضور رئیس‌جمهور برای تحویل بودجه اشاره كرد و گفت: ارائه  بودجه ۹۲ در جلسه علنی فردا قطعي شده است و پس از آن جلسات علني مجلس بمدت يك‌هفته برگزار نمي‌شود.

منادي سپيدان در ادامه اظهار داشت:‌ عدم حضور رئيس‌جمهور در مجلس براي ارائه لايحه بودجه  مغاير با  ماده ۲۱۳ برنامه پنجم است.

بايد ديد در جلسه فردا (چهارشنبه نهم اسفندماه) چه كسي لايحه بودجه را تقديم نمايندگان مي‌كند و واكنش بهارستاني‌ها به اين امر چه‌ خواهد بود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.