سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مقتدي صدر از تظاهرکنندگان عراقي

مقتدي صدر رهبر جريان صدري هاي عراق از تحصن کنندگان در چند شهر اين کشور خواست شعارهاي طائفه گرايانه سرندهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري نهرين نت ؛ مقتدي صدر با اشاره به اينکه تلاشهاي دولت عراق براي برآورده کردن برخي خواسته‌هاي تظاهرکنندگان و آزاد کردن برخي بازداشت شدگان جاي تشکر و قدرداني دارد از تحصن کنندگان خواست مراعات حال قربانيان نظام صدام حسين ( رژيم بعثي سابق ) را بکنند و جنايات وي را دوباره به يادها نياورند . 

مقتدي صدر در بيانيه اي در خصوص اعتراضات و تحصنها در الانبار ، موصل ، فلوجه ، سامرا و تکريت گفت :« تماميت ارضي و وحدت عراق را حفظ کنند و خواستار تقسيم اين کشور نشوند و از شعارهاي بسيار تند طائفه گرايانه که آنها را از ملت دور مي کند دست بردارند».

مقتدي صدر با اشاره به لزوم دوري از شيوخ و علماي طائفه گرا که به حمله به شيعيان و توصيف کردن آنها به عنوان صفوي و مجوس همانند رژيم صدام عادت کرده اند از تظاهرکنندگان خواست از آن دسته از « رهبران ، علما و شيوخي که  خردمند و پرهيزگار هستند » پيروي کنند.

مقتدي صدر تصريح کرد « دولت در تلاشهايش براي برآورده کردن خواسته‌هاي تظاهرکنندگان برخي از بازداشت شدگان را آزاد کرده است که جاي تشکر و توصيه دارد. توصيه براي آنکه بين بازداشت شدگان تفاوتي قائل نشود . دولت همچنين به کساني که حکم پاکسازي در خصوص آنها ابطال شده ، پول داده است».صدر همچنين از تظاهرکنندگان خواست « مسالمت آميز بودن تظاهرات را حفظ کنند زيرا عنصر اساسي در پيروزي آنهاست».

صدر به آنها يادآور شد دوره صدام دوره تاريکي بود . وي ابراز اميدواري کرد از کارهايي که باعث يادآوري آن دوره است پرهيز شود .صدر با اشاره غير مستقيم به حضور هواداران بعثي صدام در ميان تظاهرکنندگان و سخنرانان از آنها دعوت کرد از  سازمانهاي امنيتي با گل استقبال و آنها را به صبر و تقواي الهي توصيه کنند.صدر افزود برخورد خشونت آميز دولت و سازمانهاي امنيتي با تظاهرکنندگان پذيرفتني نيست بلکه حرام است .وي از دولت خواست با تظاهرکنندگاني که با مسالمت تظاهرات مي کنند همانند پدر رفتار کنند تا عراق به خشونت و جنگ طائفه اي و داخلي کشانده نشود .



                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: صدر ، طائفه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.