سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن روحاني در جمع فعالان سياسي:

اولين قدم براي حل مشکلات کشور، انتخابات پرشور و رقابتي است

عدم استفاده از کارشناسان با تجربه و صاحبنظران،‌ اتلاف سرمايه ملي و منشأ بسياري از نابساماني هاست.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران ؛ حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني عضو خبرگان رهبري شامگاه 7 اسفند در حضور جمعي از فرهيختگان و نخبگان فرهنگي و سياسي گفت: بدون ترميم شکاف ها و ايجاد انسجام و اتحاد ساخت قدرت ملي ميسر نخواهد بود. 

وي که شرايط انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري را تحليل مي کرد، افزود: مشکلاتي که در سال هاي اخير براي کشور ايجاد شده است،‌ با فوريت قابل حل و فصل نيست. ولي مي توان با بهره گيري از توان فکري نخبگان با گرايش هاي مختلف و با حمايت مردم کشور به مسير ثبات، آرامش و پيشرفت بازگرداند. اولين قدم براي حل مشکلات کشور انتخابات پر شور و رقابتي است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ،‌ادامه داد: ايران کشوري بزرگ با منابع طبيعي ارزشمند و مردماني شجاع و فداکار است،‌ با اين حال دشمنان قوي پنجه اي هم داريم. تدبير آن است راهي را برگزينيم که با کمترين هزينه به بيشترين فايده دست يابيم. بنابراين تصميمات عجولانه، شعاري و اقدامات ماجراجويانه بايد کنار گذاشته شود. 

وي افزود: دشمن وقتي در مقابل ما سر فرو مي آورد که انسجام و اتحاد ملي ما را ببيند. انتخابات با شکوه و آگاهانه، دشمنان ايران را مأيوس  مي‌کند.

 نماينده رهبر معظم انقلاب در شورايعالي امنيت ملي گفت: به همه نيروهاي مسلح احترام مي گذارم و تقويت آنها را ضروري مي‌دانم. ولي دشمنان بيش از آن که از قدرت سخت بترسند،‌ از يک ملت مؤمن و متحد مي ترسند،‌ بنابراين تقويت انسجام و وحدت يک ضرورت است. 

وي افزود: اختلاف نظر سياسي ايرادي ندارد ولي مراقب باشيم که به دشمني و کينه تبديل نشود. حضور و وحدت مردم بود که باعث شد در دفاع 8 ساله،‌ نه فقط بر ارتش عراق بلکه بر نقشه آمريکا، شوروي سابق و اروپا نيز شويم. در اين پيروزي مديون حضور و فداکاري مردم هستيم و بايد از اين سرمايه مهم کشور و نظام، به خوبي محافظت کنيم.
 
روحاني در ادامه سخنان خود به فضاي اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مردم از گراني و کاهش ارزش پول ملي ناراحتند. آنها بابت معيشت خود نگران هستند. اما بدتر از تورم،‌ بي عدالتي فساد و کم رنگ شدن اختلاف در جامعه است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: بايد صداقت،‌ وحدت و برادري را به جامعه بازگرداند. جاي تأسف است که عده اي رو در روي  هم ايستاده‌اند و برچهره هم شمشير مي کشند. چرا عده‌اي در لجن پراکني،‌دروغ،‌ تهمت و التهاب آفريني تخصص پيدا کرده اند؟ اينها نوعي بيماري رواني جامعه است که بايد به فکر درمان آن باشيم. 
 
وي افزود: اين کشور بيش از هر چيز به اخلاق نياز دارد. چون اخلاق است که به جامعه آرامش و اعتماد مي دهد و پس از آن است که مي‌توانيم با کار،‌ تلاش و تدبير، به همه اهداف ملي دست يابيم.
 
روحاني گفت: اگر امروز با مشکلات پيچيده مواجه شده ايم، دليلش اين است که از کارشناسان کمک نگرفتيم. خود محوري و خودشيفتگي، ما را به اين روز انداخته است. اگر کسي فکر کند به تنهايي مي تواند کشور را اداره کند، اين آغاز شکست است. دانشمند واقعي کسي است که از علم ديگران نيز بهره بگيرد.

نماينده مقام معظم رهبري در شورايعالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: با همفکري مي‌توان به اهداف بزرگ دست يافت و خطرات جدي را خنثي کرد. به عنوان مثال اگر در سال‌هاي گذشته توانستيم کشور را از شرايط بحراني و جنگ احتمالي دور کنيم، به اين دليل بود که در تصميمات مهم،‌ از ديدگاه همه صاحبنظران استفاده مي‌کرديم.

وي در ادامه،‌ ضمن انتقاد از عدم ثبات مديريت در سال‌هاي اخير گفت: بدترين اقدام عدم استفاده از سرمايه هاي ملي و نيروهاي متخصص است. کنار گذاشتن يک مدير لايق،‌ خيانت به سرمايه کشور است همه کارشناسان و مديران با پول اين مردم رشد کرده اند و نبايد بگذاريم اين سرمايه ها به راحتي کنار گذاشته شوند. نمي توان کشور را با يک حزب يا محفل خاص اداره کرد. عدم بهره گيري از مديران لايق، کشور را به سمت انحطاط سوق مي‌دهد. عدم استفاده از کارشناسان با تجربه و صاحب نظران،‌ اتلاف سرمايه و منشأ بسياري از نابساماني‌ها است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مديريت کارآمد و تجربه هاي با ارزش، سرمايه اي ملي است که از نفت هم با ارزش تر است. هيچ گاه به اندازه چند سال اخير درآمد نفت نداشته ايم ولي نتيجه آن چه شد؟ مهم تر از نفت،‌ به مغزهاي متفکر نياز داريم که بدانند با منابع درآمدي چه بايد کرد تا رفاه مردم بالا برود نه تورم و کشور تا بتوان در مسير پيشرفت قرار گرفت. 

وي با اشاره به انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: اگر کسي را شايسته مي‌دانيم ‌،‌ بايد او را به پشت ميز مسئوليت بفرستيم نه او را بر کرسي قدرت بنشانيم. رييس جمهوري آينده بايد درک کند که تصميم‌هاي او بر سرنوشت 75 ميليون ايراني تأثير دارد و بدون فکر و مشورت و تدبير از تصميم پرهيز کند.

روحاني افزوذ: انتخابات تعيين سرنوشت کشور براي 4 سال آينده است، بنابراين نبايد از کنار آن بي تفاوت بگذريم. مشکلات کشور، فقط با حضور و مشارکت آگاهانه مردم حل مي‌شود. عدم شرکت در انتخابات غير اصلح ضربه سختي بر توسعه و پيشرفت کشور خواهد بود.
برچسب ها: روحانی ، انتخابات ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.