سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

مجمع نخبگان برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل شود / امروزه اقتصاد اسلامی مظلوم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم اگر قرار است در انتخابات ائتلافی صورت گیرد باید این ائتلاف در قالب مجمع نخبگان با حضور بیش از 400 نفر از کارشناسان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محسن رضایی در نشست با جمعی از فعالان احزاب و گروه‌های سیاسی در اردبیل در توضیح مدل اقتصادی مطرح شده اظهار داشت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که اقتصاد با توسعه فرق می‌کند و آن دو نیز با کار عمرانی متفاوت‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در 100 سال اخیر مدل توسعه در ایران بر اساس فعالیت‌های عمرانی و مهندسی بوده و سعی کرده‌اند بر همین مبنا کارها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند.

اقتصاد‌دان برجسته کشور یادآور شد: در اقتصادی که متکی به کارهای عمرانی و اجرایی باشد قطعاً رونق متناسب با این فعالیت‌ها خواهد بود در حالی که در تمام دنیا توسعه با مدل‌های اقتصادی و علم روز در این حوزه متفاوت‌تر است.

رضایی گفت: علم اقتصاد در دنیا یکسان است اما الگوی ارائه شده توسعه بین کشورها نظیر چین، ژاپن، اروپا و آمریکا متفاوت‌تر است و باید به این مسئله اذعان داشت که بدون مدل توسعه ملی رسیدن به اهداف و سیاست‌گذاری‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: برنامه ما توجه به مدل توسعه برگرفته از اسلام است که به هیچ‌وجه به برنامه‌ریزی توسعه شرق و غرب توجهی نداریم.

این مسئول کشوری پرهیز از اقتصاد دولتی را یادآور شد و بیان داشت: ما باید بر اساس اقلیم، ‌فرهنگ و ژئوپلیتیک طراحی‌های خود را در این زمینه انجام دهیم چرا که الگوی ما بر اساس اقتصاد اسلامی و الگوی خاص ایرانی است که در کشورمان فدرال اقتصادی می‌تواند در این حوزه تبیین‌گر واقعی باشد.

رضایی به اهمیت تجارت در کشورمان اشاره کرد و افزود: الگوی توسعه که بر اساس مزیت‌ها طراحی می‌شود به هیچ‌ عنوان نباید آرمانگرا باشد بلکه مسائل اجتماعی، فرهنگی به دور از نگرش‌های غرب و شرق در مدل اقتصادی ما نقش‌آفرین است.

وی تصریح کرد: البته لازمه چنین اقدامی آزادی اقتصادی و فرهنگی درعین حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی است که قطعاً در این زمینه می‌توان هدف‌گذاری‌های اصلی را شاهد و ناظر بود.

استاد دانشگاه‌های کشور ادامه داد: اقتصاد اسلامی امروز مظلوم واقع شده به طوری که می‌توان ادعا کرد اسلام هنوز وارد اقتصاد ما نشده و در حوزه اخلاق نیز هیچ بویی از اسلام و ارزش‌های آن نبرده‌ایم.

رضایی ابراز داشت: ما احتیاج به اقتصاد اسلامی داریم که مدل آن واقعاً‌ نجات‌بخش است و می‌تواند در وضعیت کنونی به درد کشور بخورد.

وی در خصوص اقتصاد دولتی نیز تاکید کرد: دیگر دوران اقتصاد دولتی به سر آمده و گرایش به این اقتصاد برای کشورمان نیز سم مهلک به شمار می‌رود.

یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری اینکه مستقل در انتخابات حاضر خواهد شد، گفت: بنده به هیچ عنوان حاضر نیستم به خاطر دیگران و ائتلافی که ممکن است صورت بگیرد خود را از در معرض قرار گرفتن انتقاد‌ها و برخی فعالیت‌های سیاسی محروم کنم چرا که معتقدم اگر قرار است ائتلافی صورت گیرد باید این ائتلاف در قالب مجمع نخبگان که با حضور بیش از 400 نفر از کارشناسان شکل بگیرد و از بین چهار گزینه اصولگرایان یک نفر که توانمند‌تر است برای حضور در انتخابات آماده شده و بقیه افراد نیز در کابینه آینده نقش داشته باشند.

رضایی یادآور شد: باید در این مجمع برای اداره کشور برنامه‌ها ارائه شده و نمره‌بندی و معدل‌گیری به دست آمده تا فرد اصلح از بین آنها انتخاب شود وگرنه با تک‌روی‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد/س

برچسب ها: اردبیل ، تشکیل ، مجمع ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.