سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه دختران نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه ها ویژه نوجوانان دختر از امروز در تالار نور مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم گفت: در این دوره از مسابقات که ویژه سنین 9 تا 16 سال است 126 نفر از 31 استان کشور شرکت دارند.

ولی یاراحمدیˈ افزود: شرکت کنندگان این دوره از رقابت ها از هشتم تا دهم اسفند ماه در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم به رقابت می پردازند.

یاراحمدی افزود: در حاشیه سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم طرح استاد راهنما به صورت برگزاری کلاس های آموزشی ارتقای سطح دانش نخبگان قرآنی با حضور استادان مجرب و کارآزموده، اجرا می شود.

وی ارائه مشاوره های تخصصی به قاریان و حافظان شرکت کننده و برگزاری محافل قرآنی با حضور نخبگان نوجوان در مدارس مشهد را از برنامه های جانبی این دوره از رقابت ها برشمرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: جوایز سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه ها در مقایسه با دوره های پیشین 50 درصد افزایش یافته است.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور بانوان نیز در مراسم گشایش این دوره از مسابقات گفت: قرآن کریم بزرگترین معجزه پیامبر اسلام (ص) و کامل ترین کتاب الهی است که برای هدایت و سعادت بشر آورده شده است.

خدیجه خدیوی افزود: همه آیات قرآن کریم برای هدایت بشر در مسیر صحیح نوشته شده و این کتاب، انسان ساز است.

وی اظهار داشت: در کتاب قرآن که معجزه آخرین فرستاده خداوند بر روی زمین است، خالق یکتا سخن خود را با انسانها به اتمام رسانده و همه چیز را برای هدایت آنان، رسیدن به قرب الهی و سعادت در دنیا و آخرت مشخص کرده است/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.