سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برگزاری همایش ملی رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران در اصفهان

همایش ملی رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران، دیروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان این همایش یک روزه با هدف ایجاد بستر مناسب برای ارائه گزارش پژوهش های علمی در زمینه نقش رسانه ها در کاهش یا افزایش مسائل اجتماعی ایران و تبادل اطلاعات و تجربه صاحبنظران در این باره، توسط گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

دبیر همایش ملی رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران گفت: مهمترین نقش رسانه ها در تغییر و تحول ارزشهاست.

وحید قاسمی افزود: حوزه های مختلف خانواده، دین و سیاست از رسانه ها تاثیر می پذیرد و رسانه ها به تغییر ارزشهای آنها جهت می دهد.

وی اظهار کرد: امروزه جای پای رسانه را می توان در احساس امنیت اجتماعی، اخلاقی، مسائل قومی، کلیشه های جنسیتی، جامعه شناسی ورزشی و هنر، پدافند غیر عامل، قدرت نرم و انقلابهای رنگی دید.

وی با بیان اینکه رسانه های داخل کشور تا حد زیادی از این نقش و ایفای آن جا مانده اند، تصریح کرد: رسانه های ما مانند تلویزیون مخاطبان خود را از دست داده اند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید علت این مسائل بررسی شود، گفت: باید ببینیم چرا پیوند بین مردم و رسانه ها برقرار نمی شود.

قاسمی با بیان اینکه سیاستگذاری و قانونگذاری در این رابطه نقش اساسی دارد، افزود: قوانینی که برای رسانه ها تصویب شده متوجه فاصله بین گروه های مختلف جامعه و رسانه ها نیست یا اگر هست فکر جدی برای آن نکرده است.

گفتنی است: راه حل این مشکل، بازنگری مجلس در قوانین مربوط به رسانه ها و اجرای قوانین به گونه ای که فاصله بین مخاطبان و رسانه ها را از بین ببرد، است.

در این همایش استادان و دانشجویان دانشگاههای کشور به ارایه مقالات خود درباره رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران به صورت سخنرانی و پوستر پرداختند/س

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، ملی ، رسانه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.