سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برگزاري همايش ملي مديريت کوچ بهاره عشاير کشور

همایش ملی مدیریت کوچ بهاره عشایر کشور برگزار شد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس چگونگی مدیریت کوچ بهاره عشایر کشور در این همایش یک روزه مورد بررسی قرار گرفت .

در این همایش که با حضور 300 نفر از مدیران کل و معاونان امور عشایر استان های کشور ، فرماندهان انتظامی ، پلیس راهور ، مسئولان دامپزشکی و نمایندگان ایلات عشایر و انجمن مرتع داری کشور برگزار شد، بر لزوم جلوگیری از کوچ زود رس عشایر تاکید شد .

معاون امور عشایر کشور در این همایش با اشاره به نقش عشایر کوچنده در تامین بخش اعظمی از پروتئین مورد نیاز کشور گفت : تامین نیازهای عشایر و حمایت از آنان ، همراهی با عشایر در حین کوچ و تامین امنیت آنان از مهمترین وظایف مسئولان و متولیان امور است .

میرولی صفر زاده گفت:دست اندرکاران امور عشایر آب مورد نیاز عشایر را در هنگام کوچ تامین و هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات دامپزشکی به عمل خواهند آورد.

به گفته میر ولی صفر زاده در صورت تاخیر در ادامه بارندگی ها و نبود علوفه عشایر به ناچار اقدام به کوچ زرد هنگام می کنند که این امر موجب خسارت به مراتع خواهد شد .

سرداری ، مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور نیز تنظیم تقویم کوچ را در جلوگیری از تخریب مراتع موثر دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت خوبی که در این زمینه انجام خواهد گرفت و همکاری خوب عشایر با سرمایه های ملی که در حقیقت متعلق به خود آنهاست از تخریب مراتع جلوگیری خواهد شد./س

برچسب ها: همایش ، کوچ ، بهاره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.