سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند

رییس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی بر نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهدی قره شیخ لو در جریان برگزاری سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مقطع شکوفه‌ها در مشهد در بین خبرنگاران، افزود: رسانه‌ها به همه مباحث اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توجه نشان می‌دهند اما فعالیت آنان در عرصه ترویج فرهنگ قرآنی چندان محسوس نیست.
وی اظهار کرد: قرآن کریم کتاب جامع الهی است که در همه مباحث راهکارهای مفید و ارزشمندی ارایه کرده است لذا باید کار‌شناسان این حوزه قلم‌ها را بدست گیرند و با استخراج مباحث از این کتاب آسمانی از رسانه‌ها مدد گرفته و برای مشکلات امروز جامعه نسخه قرآنی بپیچند.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم برگزاری مسابقات قرآن در مقطع شکوفه‌ها را در تحقق دستورات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور موثر دانست و گفت: برگزاری این گونه رقابت‌ها می‌‌تواند در حوزه شناسایی استعدادهای قرآنی نیز مؤثر باشد و به الگوسازی برای نسل جوان کمک کند.
قره شیخ لو افزود: برگزاری این گونه مسابقات ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم قرآنی در بین جوانان و نوجوانان است و باعث ایجاد شور و نشاط در بین آنان می‌شود.
سازمان دار القرآن کریم در سال ۸۱ به عنوان یکی از موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی کار خود را آغاز کرد و اکنون زیر نظر یک هیات امناء شامل ۱۰ نفر از چهره‌های قرآنی کشور فعالیت می‌کند.  /س
برچسب ها: ترویج ، فرهنگ ، قرآنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.