سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رشته مطالعات اجتماعی اسلامی در حوزه راه‌اندازی شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی رشته تخصصی مطالعات اجتماعی اسلامی را در حوزه علمیه قم خواستار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام پارسا نیا، در دومین مجمع عمومی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، قم را خاستگاه انقلاب و مروج فرهنگ اسلام ناب در سراسر جهان معرفی کرد و گفت: در چنین شرایطی، مطالعات اجتماعی بر اساس تعالیم اسلامی، مسئله ای است که همگان انتظار دارند از قم تولید و به جهانیان ارائه و منتشر شود.

وی راه اندازی رشته مطالعات اجتماعی اسلامی در حوزه را در راستای نشر تعالیم دینی ضروری دانسته و ابراز داشت: باید در قم رشته ای از مطالعات اجتماعی بر اساس تعالیم ناب اسلامی راه اندازی و در اختیار مجامع علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

حجت الاسلام پارسا نیا، با بیان اینکه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه خلأ نظری و تئوری رشته مطالعات اجتماعی را برطرف می کند، ادامه داد: انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، می تواند از نظر برطرف کردن خلأ نظری و تئوری مطالعات اجتماعی، پاسخگویی و مدیریت آن و ایجاد ظرفیت کار میدانی برای دانش پژوهان، در کشور و جهان تأثیرگذار باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، کاربردی کردن مطالعات اجتماعی اسلامی را ضروری دانسته و افزود: باید همچنان که مطالعات اجتماعی اسلامی به لحاظ نظری و تئوری دنبال می شود، راهکارهای کاربردی کردن این نظریات نیز ارائه شود./س

برچسب ها: قم ، ایجاد ، رشته ، مطالعات ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.