سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داود اوغلو شهرک سازي رژيم صهيونيستي را محکوم کرد

وزير امور خارجه ترکيه گفت : اقدامات اسرائيل را در زمينه توسعه شهرک ها در سرزمين هاي فلسطيني به شدت محکوم مي کنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه يني شفق چاپ ترکيه ، احمد داوداوغلو وزير امور خارجه ترکيه در سخناني در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل گفت : کساني که امروز در اين نشست براي حمايت از کرامت انساني هم صدا شده اند بايد يک بار ديگر بر رنج هايي که اشغالگري اسرائيل بر فلسطيني ها تحميل کرده است ، متمرکز شوند.
داوداوغلو گفت : اسرائيل قدرتي اشغالگر است که خود را بالاتر از موازين حقوقي و حقوق انسان ها مي داند. 
وزير امور خارجه ترکيه گفت : اسرائيل با توسعه شهرک ها ، اراضي فلسطيني ها را به صورت برنامه ريزي شده تصرف مي کند و آنان را از سرزمين خود بيرون مي راند. 
داوداوغلو گفت : اسرائيل اين موضوع را درک نمي کند که امنيت فراگير براي اسرائيل نيز بدون دستيابي به صلح عادلانه و پايدار تامين نخواهد شد. 
وزير امور خارجه ترکيه گفت :‌ نيروهاي امنيتي اسرائيل به اذيت و آزار فلسطيني ها مي پردازند. تيراندازي هاي بي هدف ، بازداشت هاي غير قانوني و تبعيض براي آنان موضوعي عادي شده است. 
داوداوغلو گفت : هزاران فلسطيني به صورت غير قانوني از ماه ها و سال ها پيش در زندان هاي اسرائيل بسر مي برند و از حقوق قانوني خود محرومند. 
وي با اشاره به ادامه محاصره غزه گفت : ما بار ديگر اين اقدام غير قانوني و غير انساني را به شدت محکوم مي کنيم. 
وزير امور خارجه ترکيه گفت : ما جامعه بين المللي را براي پايان دادن به رنج هاي فلسطيني ها به اعمال فشار بر اسرائيل فرا مي خوانيم. 
داوداوغلو با تاکيد بر اينکه فلسطين بايد به عضويت کامل سازمان ملل پذيرفته شود ، گفت : دولت فلسطيني بايد به جايگاهي که شايسته آنست ، دست يابد. 
داوداوغلو در بخش ديگري از سخنان خود ، تشديد نژاد پرستي ، بيگانه ستيزي و اسلام ستيزي را مهمترين موانع در مقابل توسعه آزادي و حقوق بشر توصيف کرد. 
وي تاکيد کرد ، مقابله با نژاد پرستي و بيگانه ستيزي اهميتي بيش از هميشه يافته است.
داوداوغلو گفت : ترکيه در تلاش هاي موثر وسازنده براي مبارزه با بدبيني مشارکت کرده است و ما به اين موضوع افتخار مي کنيم. 
 وزير امور خارجه ترکيه گفت : طرح ابتکار تمدن ها که به ابتکار ترکيه و اسپانيا شکل گرفته است ، قدرت مهمي براي مقابله با قطب بندي و افراط گرايي است.





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.