سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقري بنابي در مخالفت با نامي:

شايسته‌سالاري در كشور فراموش شده است/ نامي شايسته تصدي وزارت ارتباطات نيست

نماينده مردم بناب در مجلس با بيان اينكه درسالهای اخیر بحث شایسته‌سالاری در كشور فراموش شده است، گفت: نامی وزیر پیشنهادی، شایسته این سمت نیست به این دلیل که تخصص لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی نماینده مردم بناب در مجلس در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) در مخالفت با محمدحسن نامی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حضرت امیر‌المومنین(ع) به پنج شرط اساسی در خصوص انتخاب افراد برای پست‌ها اشاره کردند: 1. ولایت و خردمندی، 2. معرفت و شناخت لازم در خصوص مسئولیت، 3. عدالت به این معنا که هرشخص در جایگاه خود باشد، 4. تحمل بار امانت و 5.سلامت.

وی با بيان اينكه متأسفانه در کشور كمتر به این شرایط اهمیت داده می‌شود، افزود: حتی می‌توان گفت که درسالهای اخیر بحث شایسته‌سالاری فراموش شده است و انقلاب اسلامی در بحث شایسته‌سالاری لنگ لنگان می‌رود.

باقری خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: کشور عزیز ما از باندبازی و تنگ‌نظری رنج می‌برد و باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس دلایل مخالفت خود با تصدي نامي را اينگونه عنوان كرد: اولا نامی وزیر پیشنهادی، شایسته این سمت نیست به این دلیل که تخصص لازم را ندارد. جغرافیای سیاسی به حوزه ارتباطات هیچ ربطی ندارد.

وي در ادامه افزود:  تاکی مردم باید تاوان این اشتباهات را بپردازند؟ چرا از تخصص صحبت می‌کنیم اما در عمل به آن پایبند نیستیم؟ چند نفر از وزرا، معاونین و ...با توجه به تذکرات امیر‌المومنین(ع) و شایسته‌بودنشان انتخاب شده‌اند؟ 

باقري در ادامه با بیان دومین دلیل خود براي مخالفت با نامي گفت: انتخاب اینگونه وزرا موجب آسیب‌دیدن نیروها و نخبگانی می‌شود که در آن حوزه مشغول فعالیتند و این شائبه بوجود می‌آید که  آیا در وزارت ارتباطات در این مدت شخصی نبود که بتواند 4 ماه در صدر این وزارت قرار بگیرد؟

نماينده بناب خطاب به نامي افزود: آقای نامی! چقدر با کارکنان خدوم این مجموعه آشنایی دارید؟ مصداق بارز بی‌تدبیری این است که افراد غیرمتخصص در پست‌های تخصصی قرار بگیرند.
 
باقري افزود: طبق گفته شهید چمران کسی که کاری را قبول می کند در حالی که در آن رابطه تخصصی ندارد، بی تعهد است.

وی در پایان خطاب به نمایندگان اظهار داشت: ما باید به این رأی‌ها پاسخگو باشیم و لذا بايد بر مسئله تخصص و تعهد دقت کنیم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: نامی ، مجلس ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.