سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آشنایی با هنر موجب رونق آن می شود

هنرمندان شرکت کننده در نخستین جشنواره سراسری موسیقی فجر مقامی آذربایجان،برگزاری این جشنواره را راهی موثر برای معرفی جلوه های ارزشمند و شایسته پرداخت هنر دانستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، حسن زاده نوازنده تبریزی در این رابطه گفت: با معرفی و ترویج موسیقی موغام، این هنر به افرادی که با آن آشنایی کمی دارند معرفی می شود و در مورد افراد آشنا با این حوزه هم موجب تشویق و دلگرمی خواهد شد.

نوازنده جوان ساز قارمان، اقدام شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در برگزاری جشنواره موغام را قابل تقدیر دانست و افزود: سازهای موسیقی اصیل ما با تاریخی ارزشمند و کهن، شایسته شناخت و توجهی بیش از این هستند.

همچنین علی ابراهیمی، نوازنده ساز ناغارا با اشاره به هیات داوران این جشنواره، آنان را افرادی کهنه کار و با تجربه دانست که سالهاست در حفظ و معرفی موسیقی اصیل آذربایجان فعالیت دارند.

به گفته وی، آشنایی داوران با زیر و بم های موسیقی آذری توانسته مجموعه ارزشمندی از آگاهی موسیقایی را گرد هم بیاورد که در کمتر جشنواره ای قابل رویت است.

ابراهیمی ابراز امیدواری نمود در سالهای آینده با اطلاع رسانی طولانی مدت تر و گسترده تر این جشنواره، شاهد حضور استعدادهای جوان و خوش آتیه کشور در جشنواره موغام باشیم.

صادق رضوی، دیگر شرکت کننده جشنواره در رشته ساز ناغارا، از ابتکار و خلاقیت به کار رفته در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره موغام تقدیر نمود و گفت: اگر در جشنواره های آتی، برای داوری هر بخش و هر ساز، اساتید متخصص و متبحر در نواختن آن ساز بهره گرفته شود، بدون شک شاهد ارتقای سطح کیفی و رضایتمندی از جشنواره هم خواهیم بود.

نخستین جشنواره سراسری موسیقی فجر مقامی آذربایجان «موغام» با حضور 74 هنرمند در رشته های تکنوازی و آواز از شهرهای مختلف کشور در محل فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز در حال برگزاری است و روز نهم اسفند ماه برگزیدگان خود را معرفی خواهد نمود./س

برچسب ها: هنر ، موجب ، رونق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.