سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

رفتارهای پرخطر دانش آموزان به دغدغه والدین تبدیل شده است

معاون دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت:رواج برخی رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان به دغدغه والدین تبدیل شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، نادر منصوركیانی در جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در خراسان شمالی با مثبت خواندن برگزاری این جشنواره،افزود:براساس برنامه‌ریزی‌ های انجام گرفته جشنواره نوجوان سالم با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی تا پایان اسفند ماه در سطح تمامی استان ‌های کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:اكنون اصلی ترین مساله خانواده ها گرایش نوجوانان به دخانیات است كه بحق نیز جای نگرانی دارد زیرا در صورت افتادن به دام مواد مخدر رهایی از آن آسان نخواهد بود.

وی با اشاره به جدی بودن این تهدید،گفت:خانواده ها و مسئولان مربوط باید توجه داشته باشند تا قشر آینده ساز جامعه در معرض این آسیب های پرخطر قرار نگیرند.

وی افزود:‌ نحوه استفاده از تلفن همراه، بازی های رایانه ای، فضای مجازی، اینترنت و نیز استفاده از داروهای انرژی زا از سوی نوجوانان از دیگر مسائلی است كه خانواده ها باید در آن خصوص اطلاع كافی داشته باشند.

معاون دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست با انواع آسیب های اجتماعی مبارزه كند چرا كه توفیق در این بخش به همكاری و مشاركت تمامی دستگاه ها و خانواده ها نیاز دارد.

منصوركیانی بر فرهنگ سازی رسانه ها تاكید كرد و گفت: رسانه با اطلاع رسانی و آگاه سازی نوجوانان می تواند در مقابله با آسیب ها بسیار موثر و مفید باشد.

وی از فرهنگ فرزندسالاری نیز انتقاد كرد و افزود: تا خانواده ها سبك فرزندسالاری را اصلاح نكرده و رسانه ها نیز در این خصوص همكاری نداشته باشند گرایش به آسیب های اجتماعی همچنان نوجوانان و جامعه ما را تهدید می كند.

وی گفت: مقابله با آسیب ها به كار دسته جمعی نیاز دارد و آموزش و پرورش در این زمینه برنامه های آموزشی از جمله آموزش اولیای دانش آموزان، كاركنان و برگزاری برنامه های فرهنگی در بین دانش آموزان را طرح ریزی كرده است.

منصوركیانی افزود: طرح های وزارت در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی با اولویت در مناطق پرخطر از جمله حاشیه شهرها اجرایی می شود.

وی گفت: سالانه اعتبارات زیادی از محل وزارتخانه و سایر دستگاه ها برای مقابله با آسیب ها هزینه می شود و سال گذشته با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، كمیته مبارزه با مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در مدارس ایجاد شده است.

وی همچنین از تدوین سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز خبر داد و اظهار كرد: این سند در تعدادی از استان ها تهیه شده و در قالب آن برنامه های مختلفی برای پیشگیری از آسیب ها نیز اجرا شده است.

منصوركیانی، تولید محصولات فرهنگی، برگزاری جشنواره ها، تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی را از جمله فعالیت ها برای مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان كرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.