سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان عراق خواستار توقف گفتمان فرقه ای در عراق شد

نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون گفت: باید گفتمان فرقه ای در عراق متوقف شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  عدنان السراج در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین از بغداد درباره تنش های سیاسی در عراق گفت: برخی از گروه های عراق وارد مرحله گفتمان فرقه گرایی شده اند و این مسئله برای این کشور عجیب و خطرناک است.

ما روز جمعه شاهد آن بودیم برخی از خطبا و شیوخ عشایر سخنرانی های آتشینی مطرح کردند و به دنبال شوراندن گروه هایی از مردم عراق علیه گروه های دیگر هستند. این سخنان بسیار خطرناک است.

امروز در استان نینوا نیز شاهد تنش های فرقه ای خطرناک بودیم که نتیجه این تنش ها باعث قربانی شدن شهروندان عراقی خواهد شد. باید عشایر عراق بیدار باشند و وارد تحولاتی نشوند که کشور را وارد درگیری های فرقه ای یا خطر تجزیه کند و نیروهای بعثی و القاعده از درگیری های فرقه ای و تجزیه عراق حمایت می کنند.

وی افزود: ما شاهد حضور این نیروها در میان معترضان عراقی در استان الانبار در روز جمعه و امروز در استان نینوا هستیم. کسانی که این سخنرانی های فرقه ای را مطرح می کنند به دنبال به آتش کشیدن عراق هستند و باید نمایندگان پارلمان این کشور از این استان ها در برابر این سخنان موضع گیری قاطعی داشته باشند.

متاسفانه شاهد منفجر شدن خودروها در عراق هستیم که در نتیجه این انفجارها غیرنظامیان این کشور کشته می شوند. امروز اوضاع امنیتی عراق بسیار خطرناک شده است و باید به صورت منطقی این مشکلات را حل و فصل کرد. مسئله مهم این است که باید این خونریزی ها و گفتان فرقه ای را متوقف کرد.
برچسب ها: پارلمان ، عراق ، گفتمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.