سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غافلگير شدن پنتاگون از تصمیم کرزای

تصميم کرزاي براي اخراج نيروهاي ويژه آمريکايي پنتاگون را غافلگير کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، یک مسئول آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد تصمیم حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان، برای درخواست خروج نیروهای ویژه آمریکایی از یکی از استان های افغانستان، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، را غافلگیر کرد زیرا هیچ نشانه قبلی در این باره وجود نداشت.

این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت « ما شاهد هیچ رویدادی نیستیم که چنین پاسخی را به دنبال داشته باشد».

کرزای روز یکشنبه دستور داد تا دو هفته دیگر نیروهای ویژه آمریکایی از استان وردک که مخفیگاه طالبان در دروازه های کابل، پایتخت افغانستان، محسوب می شود، خارج شوند. نیروهای ویژه آمریکایی به ایجاد گروه های مسلح غیر قانونی مجرمی که مرتکب قتل و شکنجه شده اند، متهم هستند.

به نظر می رسد این تصمیم کرزای نشانگر اراده رئیس جمهور افغانستان برای به دست گرفتن کنترل شبه نظامیان محلی و تنش های موجود با واشنگتن با نزدیک شدن پایان ماموریت نیروهای رزمی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در افغانستان است.

حامد کرزای بارها از بمباران غیر نظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی شکایت کرده است.
جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون، در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام کرد در تلاش برای حل و فصل این مشکل جدید، میان ائتلاف نیروهای بین المللی به فرماندهی ناتو و مقامات افغان روز دوشنبه مذاکراتی در کابل برگزار شد و کمیسیون مشترکی نیز برای این منظور ایجاد شده است.

وی همچنین گفت « ما با دولت افغانستان برای مشخص کردن دقیق نگرانی هایی که آنها دارند و ما آنها را بسیار جدی می گیریم ، کار می کنیم ».

وی با زود هنگام دانستن نتیجه گیری درباره این مذاکرات و خروج نیروهای ویژه آمریکایی از استان وردک یا عدم خروج آنها، تصریح کرد « ما تلاش می کنیم از دولت افغانستان اطلاعات دقیقی (درباره علت این تصمیم گیری) به دست آوریم ».

برچسب ها: پنتاگون ، کرزای ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.