سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه دانشجویان درباره مذاکرات 1+5

رفع تحریم‌ها و تبعیض‌های غرب‌، حداقل خواسته ملت ایران است

سه اتحادیه بزرگ دانشجویی با صدور بیانیه‌ای درباره مذاکرات ایران با 1+5 تأکید کردند: حداقل خواست ملت از مذاکره‌کنندگان رفع تمامی تحریم‌ها و تبعیض‌های شکست‌خورده غرب است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاری مذاکرات ایران با 1+5 اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالت‌خواه دانشجویی بیانیه‌‌ای مشترک درباره این مذاکرات صادر کردند.

متن این بیانیه به‌شرح ذیل است:

بسمه تعالی

چگونه (پیمان مشرکان ارزش دارد)، در حالی که اگر بر شما غالب شوند نه ملاحظه خویشاوندی با شما را می‌کنند و نه پیمان را؟ شما را با زبان خشنود می‌کنند ولی دلهایشان ابا دارد، و بیشتر آنها فرمان‌بردار نیستند! (توبه:8)
(نه‌تنها  درباره شما،) درباره هیچ فرد باایمانی رعایت خویشاوندی و پیمان را نمی‌کنند و آنها همان تجاوزکارانند. (توبه:10)

ماه‌هاست که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 ادامه دارد که توسط ملت و دانشجویان رصد می‌شود. مذاکراتی که به‌سبب تمامیت‌خواهی کشور‌هایی چون آمریکا و انگلیس پیشرفت شایسته‌ای نداشته است. شاید پس از سال‌ها هنوز این درک برای کشور‌های سلطه‌گری چون آمریکا و انگلیس به‌وجود نیامده‌ است که در قاموس ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران پذیرش هرگونه زورگویی جایی ندارد. تا زمانی که گروه 1+5 پیشنهادی شایسته بزرگی ملت ایران ارائه نکنند، مسئولان جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته نباید ذره‌ای از حقوق ملت عقب‌نشینی کرده بدانند که ملت در این راه همچون کوهی استوار پشت آنها ایستاده است.

ملت بزرگ ایران به‌خوبی می‌داند که با روند کنونی که کشورهای 1+5 در پیش گرفته‌اند هیچ‌گونه پیشرفتی حاصل نمی‌شود و صراحتاً اعلام می‌دارد که ادامه این نشست‌ها باید با ارائه یک سازوکار مشخص از سوی 1+5 باشد، سازوکاری که در آن پای سیاسی‌کاری‌های آمریکا و غرب باز نبوده و پیشنهادات و امتیازات گروه 1+5 معقول و متناسب با خواست آنها از جمهوری اسلامی ایران باشد.

حداقل خواست ملت عزتمند ایران رفع تمامی تحریم‌ها و تبعیض‌های شکست‌خورده غرب می‌باشد که می‌تواند نشان کوچکی بر تغییر رفتارها و عملکرد غرب باشد. البته مسئولان کشور همچون گذشته باید استراتژی خود را بر توان داخلی گذاشته ضمن رفع کامل اثر تحریم‌ها برای همیشه غرب را منفعل نمایند.

از سوی دیگر براساس قدرت بالای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران محورهای دیگری در سطح منطقه و جهان باید در نشست‌های 1+5 مورد بحث قرار گیرد تا موضوع هسته‌ای ایران تحت فشار کمتری مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد مغرضانه آمریکا در رابطه با مذاکره مستقیم با ایران در خلال نشست 1+5 بار دیگر مطرح گشته است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید تذکرات مقام معظم  رهبری را دقیقاً مورد توجه قرار داده و پذیرش مذاکره مستقیم با آمریکا را منوط بر تغییر رفتار جدی و مستمر آمریکا و غرب در برابر ایران بدانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، تحریم ، ایران ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.