سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال؛

مهرام برنده اولین بازی تهران

تیم بسکتبال مهرام تهران اولین دیدار مرحله نیمه نهایی بسکتبال در سالن آزادی را با پیروزی 96 بر 89 پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال ماهان اصفهان با شش امتیاز پیاپی اولین بازی مرحله مقدماتی مقابل مهرام را آغاز کرد و در مقابل صمد نیکخواه بهرامی با گرفتن دو خطا و یک گل پنج امتیاز را برای تیمش جبران کرد.

مهرامی ها بیشتر امتیازات را در دقایق کوارتر اول با گرفتن خطا و پرتاب پنالتی جبران می کردند و ماهان هم به حرکات دو یار خارجی این تیم متکی بود. مهرام بعد از هفت دقیقه برای اولین بار با گل السون و با نتیجه 15 بر 14 از حریف پیش افتاد.

خطای امیر صدیقی روی ویلیامز به ماهان فرصت تساوی دوباره داد و بچیروویچ بعد از این صحنه علاوه بر تعویض صدیقی تا یک دقیقه بر سر این بازیکن فریاد می زد. ویلیامز بعد از این باز هم از بازیکنان مهرام خطا گرفته و به امتیاز آوری خود ادامه داد.

مهرامی ها در نهایت با گرفتن چند خطای دیگر در کوارتر اول 22 بر 18 برنده شدند.

*** پیروزی مهرام در نیمه اول

دو تیم در کوارتر دوم شروعی مساوی داشتند. السون و مارکو بازیکنان خارجی مهرام در این دقایق بازی بهتری برای تیمشان انجام داده و محمد کنه یار خارجی مهرام هم به خوبی دفاع می شد به این ترتیب تا دقایق پایانی نیمه بار دیگر مهرام از میهمان خود فاصله گرفت و اختلافی هفت امتیازی به وجود آورد.

در نهایت با پرتاب سه امتیازی فرانسیسکو السون نیمه اول با نتیجه 51 بر 42 به سود مهرام تمام شد.

اختلاف 9 امتیازی در چند دقیقه ابتدایی نیمه دوم هم حفظ شد اما مهرام بعد از 5 دقیقه این اختلاف را به 13 امتیاز رساند.جواد داوری که از مدتی پیش با مصدومیت پا مواجه شده بود با به وجود آمدن این اختلاف خود را برای ورود به زمین آماده کرد هر چند در نهایت هم وارد زمین نشد.

مهرامی ها در کوارتر سوم تیم برتر زمین بودند. سه بازیکن ماهان در این دقایق با چهار خطا مواجه شدند و محمدرضا اکبری و مهدی شیرچنگ قبل از پایان کوارتر با دریافت پنجمین خطا از بازی خارج شدند. با این وجود تیم اصفهانی در دقایق آخر کوارتر حملات موفقی داشت و با تنها یک امتیاز اختلاف کوارتر سوم را هم واگذار کرد.

***کوارتر پربرخورد

مهرامی ها با اختلافی ده امتیازی بازی را در کوارتر پایانی ادامه دادند. امیر صدیقی در اواسط کوارتر با دریافت پنجمین خطا از بازی بیرون رفت. صمد نیکخواه هم که 12 خطای حریف تا دقیقه 34 بر روی وی ثبت شده بود در این دقیقه چهار خطایی شد.

در این لحظه برخوردی هم بین محمد کنه و صمد نیکخواه پیش آمده و خطای غیرورزشی بازیکن ماهان گرفته شد. با این خطاها و امتیاز بعدی مهرام اختلاف به 18 امتیاز رسید.

اما دقیقه ای بعد از این ماجرا هم خطای غیر ورزشی مهدی کامرانی روی اوشین ساهاکیان ثبت شد و مارکو بعد از درگیری لفظی با اصغر کاردوست با یک خطای فنی مواجه و با پنجمین خطا از بازی خارج شد.

مهدی کامرانی در 30 ثانیه آخر با پنجمین خطا از بازی خارج شد و ماهان تنها موفق به کم کردن اختلاف به هفت امتیاز شد.

مهرام در نهایت 96 بر 89 برنده از زمین خارج شد.

***حواشی بازی

بانوان تماشاگر حق تماشای این بازی را از نزدیک نداشتند. عده ای از بانوان هم بدون اطلاع از این ممنوعیت به سالن آزادی آمده و اجازه ورود پیدا نکردند. این در حالی است که تماشاگران خانم بسکتبال معمولا بدون هیچ مشکل و حاشیه ای بازیهای لیگ را تماشا می کنند.

فرید اصلانی،مهدی کامرانی، صمد نیکخواه، مارکو و السون ترکیب اولیه مهرام و عماد سلمانی، سامان ویسی، محمدرضا اکبری، کریس ویلیامز و محمد کنه ترکیب اولیه ماهان را در بازی تشکیل می دادند.

صمد نیکخواه بهرامی با 38 امتیاز و هشت ریباند بهترین بازیکن میدان بود و جالب اینجا است که به این بازیکن 23 پرتاب پنالتی تعلق گرفته و 20 امتیاز وی از روی پنالتی به ثمر رسید.

مارکو میلیچ هم با 20 امتیاز دومین بازیکن برتر مهرام بود. در تیم مقابل هم سامان ویسی با 19 و کریس ویلیامز با 20 امتیاز برترینها بودند.
 
***پتروشيمي بندر امام، شهرداري گرگان را مغلوب کرد
 
در ادامه بازي ها، ديدار دو تيم پتروشيمي بندر امام و شهرداري گرگان نيز بانتيجه 96 بر 68 به سود پتروشيمي پايان يافت./آق
برچسب ها: سوپرلیگ ، بسکتبال ، مهرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.