سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاتر پیشخوان در فرایند صدور و تحویل کارت هوشمند ملی نقش مؤثری دارند

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: دفاتر پیشخوان دولت در صدور کارت هوشمند ملی نیز نقش مهمی داشته لذا باید به امکانات لازم مجهز باشند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل، هم اندیشی سراسری دفاتر پیشخوان سراسر کشور با حضور معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور، مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی، رییس کانون سراسری دبیرخانه کارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان و رییس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت به میزبانی سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.
 
دکتر کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در این نشست با اشاره به نقش مهم  دفاتر پیشخوان دولت در صدور کارت هوشمند ملی، گفت: جمع آوری اطلاعات، اثر انگشت و عکس در دفاتر پیشخوان از طریق نرم افزار و سخت افزارهای خاصی انجام می شود، لذا این دفاتر باید به این امکانات مجهز باشند تا بتوانند دراسرع وقت خدمات لازم را به مردم ارائه کنند.
 
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات خود از طریق دفاتر پیشخوان بوده، گفت: با توجه به نقش و وظایف این سازمان به عنوان یک دستگاه حاکمیتی ، در بخش واگذاری ارائه خدمات به بخش خصوصی چالش‌هایی مطرح بوده است. وی در ادامه افزود : در حال حاضر تعداد زیادی دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور فعال هستند که خدمات زیادی مانند صدور کارت ملی، صدور شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی، صدور گواهی تجرد فوت و ثبت ازدواج و... را به متقاضیان ارائه می کنند.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور همچنین تصریح کرد: در اصل 44 قانون اساسی و در تعریف نظام اقتصادی، برنامه‌های اقتصادی ایران به صورت دولتی، تعاونی و خصوصی تعریف شده و تحت شرایط خاصی مجوز اعطا می‌شود تا بخشی از خدمات به شهروندان از طریق این دفاتر ارائه گردد، اما با توجه به اینکه خدمات ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال، حاکمیتی است باید ملاحظات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
 
دکتر کرمی گفت: معتقدیم وجود دفاتر پیشخوان شهری و روستایی برای اجرای عدالت شهروندی است و باید فرصت‌های برابر برای همه مردم جهت دریافت خدمات در جامعه ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم سازمان ثبت احوال در پایان سال 91 و 92 صدرو کارت هوشمند ملی است، گفت: دستگاههای مختلف می توانند از کارت هوشمند ملی به به عنوان درگاه ورود اطلاعات استفاده کنند و این کار علاوه بر احراز هویت افراد در تصدیق هویت آنها در فضای مجازی نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
 
معاون امور اسناد هویتی با تاکید بر اینکه کارت هوشمند ملی، جعل اسناد هویتی را به صفر می رساند، گفت: امضای دیجیتال، ورود به بحث انتخابات و ... از جمله مواردی است که از طریق کارت هوشمند ملی انجام خواهد شد.
 
وی از برگزاری همایش سراسری روسای دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی در ابتدای سال آینده نیز خبر داد.
 
سازمان ثبت احوال پیشرو در تثبیت جایگاه دفاتر پیشخوان
 
در ادامه این نشست کرباسی رییس کانون سراسری دبیرخانه کارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان تاکید کرد: سازمان ثبت احوال کشور در تثبیت جایگاه دفاتر پیشخوان پیشرو بوده است.
 
وی گفت: سازمان ثبت احوال اولین سازمانی بود که از تاسیس چنین دفاتری حمایت کرد و در حقیقت خط شکنی و جایگاه دفاتر را تثبیت نمود.
 
کرباسی همچنین به بیان آخرین وضعیت کارگروه راهبردی پرداخت و در خصوص مصوبات کارگروه و همچنین موضوع تعیین نرخ‌ها مطالبی را عنوان کرد.
 
همچنین در ابتدای این جلسه، زهرا ناصری، مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی، تقویت ارتباط میان بخش دولتی وغیر دولتی را مهمترین هدف برگزاری این نشست دانست و گفت: استفاده بهتر از بخش خصوصی و شناسایی رفتارهای مناسب برای تحقق اهداف سازمان ثبت احوال از مهمترین مواردی است که این سازمان در پی تحقق آنها می باشد./ز

برچسب ها: کارت ملی ، پیشخوان ، اسناد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.