سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز هیات امنای وزارت علوم خبر داد؛

ارتقا رتبه اساتید تنها با اجباری بودن یک ماده/ ارزیابی 6 ماه عملکرد هیئت ممیزه

ارتقا رتبه اساتید دانشگاهی تنها با کسب امتیاز اجباری در خصوص استمرار و تقید و پایبندی به ارزش های دینی وانقلابی و صداقت و امانتداری مسیر است.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ایرانمنش معاون وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیاتهای ممیزه وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری که درسالن همایش وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: هر ساله یک مراسم نکوداشت اعضای هیت علمی دانشگاه ها درنیمه اول اردیبهشت ماه تحت عنوان معرفی و اساتید نمونه کشوری برگزار می شود.

وی افزود: آنچه در خصوص این مراسم نکوداشت مهم است فرآیند وروند انتخاب این افراد نمونه است که البته با عنوان دستورالعمل که هرساله مورد بازنگری و اصلاحات قرار می گیرند و بر روی سایت وزارت علوم وجود دارد است چنانچه صورت رسمی به همه دانشگاهها ابلاغ می شود.

ایرانمنش تصریح کرد: این دستورالعمل شامل اعضای هیات علمی رسمی د انشگاه ها می شود که حداقل 5 سال به صورت تمام وقت در دانشگاهها شاغل هستند چنانچه امتیاز این اساتید نیزبا توجه به رتبه آنها یعنی استاد 210، دانشیار 185، استادیار 165، و مربی 150 امتیاز بررسی می شود.

وی اظهارداشت: ازهر 150 نفر در یک دانشگاه یک نفر برای معرفی استاد نمونه انتخاب میشود ،چنانچه 4ماده، فرهنِگی، اموزشی، پژوهشی و اجرایی برای این اساتید ورتبه بندی آنهادر نظر گرفته شده است و اساتید می توانند با کامل کردن فرم های مخصص که بر روی سایت وزارت علوم قراردارد و تحویل ان به دانشگاه معرفی شوند.

ایرانمنش در خصوص این موضوع که برخی از روسا و یا اساتید دانشگاهها حاضر نیستند در این مبحث حضور داشته باشند اظهارداشت: ما از تمامی اساتید می‌خواهیم که با پرکردن و ارسال ان دراین مراسم حضور داشته باشند چنانچه تا 20اسفند اعضا باید معرفی شوند.

ایرانمنش در ادامه در خصوص رشد علمی کشور اظهار داشت: همه ما میدانیم که این رشد علمی را مدیون دانشگاهها یعنی دانشجویان اساتید وکارکنان هستیم چنانچه بودجه دانشگاهها بالاخص در مورد حوزه پژوهشی شتابان بوده است.

وی افزود: در خصوص سطح علمی باید بگویم ما باید در سطح بین المللی حرکت کنیم که البته این بحث درآیین نامه ارتقا نیز مورد بررسی قرار گرفته است چنانچه یکی از شاخص های خوب این آئین نامه ارتقا فعالیت در حوزه کاربر بوده است.

وی در ادامه به نمره فرهنگی اساتید برای ارتقا رتبه علمی آنها در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: 4 ماده که دارای 9 بند است از جمله مواردی است که اساتید باید در خصوص رتبه بندی امتیازی را کسب کنند چنانچه تنها در بند 6 ماده 1 که استمرار درتقید و پایبندی به ارزش های دینی فرهنگی، ملی و انقلابی، صداقت وامانت داری است و 10 امتیاز دارد اساتید به صورت اجباری حتما باید5 امتیاز را کسب کنند که البته بررسی و امتیازبندی اساتید در خصوص این ماده ها توسط رئیس دانشگاه معاونین آموزشی، پژوهشی ودانشجوی و نهاد رهبری و دبیر شورای هم اندیشی اساتید صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اگر در هیات ممیزه دانشگاهی به استاد ان دانشگاه در خصوص امتیاز آن جهانی صورت گیرد آن استاد می تواند اعتراض بیان کند و پرونده آن استاد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ایرانمنش تصریح کرد: یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه نیست به رای هیات ممیزه اعتراض داشته باشد ظرف یک ماه پرونده بررسی میشود و چنانچه رسیدگی به اعضای هیات ممیزه نیز ظرف 3ماه بررسی و تبحر نهایی به رئیس دانشگاه ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد هیات ممیزه برعهده وزارت علوم بوده است چنانچه دانشگاهها موظف هستند هر 6 ماه یکبار عملکرد هیات ممیزه را برای وزارت علوم فرستاده تا ارزیابی شود./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، دینی ، صداقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.