سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگراني آمريکايي ها از روند افزايشي قيمت بنزين

مصرف کنندگان آمريکايي بار ديگر با افزايش قيمت بنزين مواجه شده اند. قيمت بنزين در برخي ايالت ها تا بيش از ده درصد در يک ماه گذشته افزايش داشته است. اين تغيير قيمت در حالي صورت گرفته است که دولت آمريکا به شدت در تکاپو است مشکلات کسري بودجه خود را حل و فصل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،‌ درحالي که دولت آمريکا با مشکلات بودجه اي خود دست و پنجه نرم مي کند اين افزايش قيمت به نارضايي هاي موجود دامن مي زند.
يک شهروند آمريکايي مي گويد: من هر روز سي مايل را بايد براي فعاليت روزانه خود طي کنم اگر اين مسافت را با قيمت هاي تازه در نظر بگيريم،مي بينيم که هزينه زيادي در ماه بايد براي هزينه رفت و آمد صرف شود.
بالا رفتن قيمت بنزين در آمريکا در اين زمان از سال کاملا بي سابقه است. اداره اطلاعات انرژي اين کشور مي گويد از ابتداي امسال تاکنون هر گالن بنزين چهل و هفت سنت گران تر شده است. قيمت بنزين در واشنگتن به چهار دلار و پنجاه سنت رسيده است.
يک شهروند آمريکايي ديگر مي گويد مجبور است براي تامين سوخت ارزان تر به ويرجينيا برود. کارشناسان مي گويند پيش بيني مي شود قيمت بنزين در آمريکا از اين نيز فراتر رود. افزايش قيمت بنزين در آمريکا در زماني رخ داده است که اکثر مصرف کنندگان آمريکايي با توجه به کاهش هزينه هاي دولت نگران تغيير يافتن اجباري عادات مصرف خود هستند. با کاهش خودکار هزينه هاي دولت ، صدها هزار فرصت شغلي از دست مي رود و به گفته کارشناسان اقتصادي اين احتمال وجود دارد که اقتصاد آمريکا با شرايط بسيار سختي مواجه شود. اين امر به طور کلي نوسان بيشتري در بازار انرژي آمريکا ايجاد مي کند. پيش بيني مي شود بهاي بنزين در آمريکا در چندهفته آينده همچنان سير صعودي داشته باشد.






برچسب ها: بین الملل ، بنزین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.