سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل هسته‌ای:

طرف غربی با گام اعتماد‌سازی در مذاکرات حاضر شود

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر کشورهاي غربي به دنبال تعامل و مذاکره نتیجه‌بخش هستند نباید اشتباهات محاسباتی قبلی خود را تکرار کنند و باید با گام اعتمادسازی در مذاکرات حاضر شوند.

" محسن محمودی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات آتی ایران و 1+5 گفت: همواره باید از نگاه يک ناظر بي‌طرف به مذاکرات ایران و 1+5 نگاه کرد و از این منظر قطعا کشورمان بازهم با همان پیشنهادات اصولی و قانونی خود در مذاکرات حاضر خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت سایت پارچین افزود: فعالیت پارچین همواره در چارچوب قوانین NPT بوده و اظهارات اخیر علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان صحیح نبوده چراکه در اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و NPT بحث دسترسي نامحدود به پايگاه‌هاي نظامي وجود ندارد و اطلاعات نظامي و امنيتي يک دولت شناخته شده در جهان، امری غیر اصولی است.

محمودی ادامه داد: اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای پس از اقدام کره شمالی در آزمایش بمب اتمی صورت گرفت که به نظر می‌رسد برای تحت‌الشعاع قرار دادن این اقدام، جمهوری اسلامی ایران هدف قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: رژيم جعلی صهيونيستي و همچنين کشورهایی چون هندوستان و پاکستان هیچکدام با وجود دارا بودن کلاهک هسته‌اي به اندازه جمهوری اسلامی ایران که تنها قصد ادامه فعالیت با رویکردی صلح‌آمیز را دارد مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند و این ظلم بزرگی در حق ملت ایران است.

محمودی در ادامه با بیان اینکه طرف غربی باید با گام اعتماد‌سازی در مذاکرات حاضر شود، اظهار داشت: این اقدام باید پیش از این صورت می‌گرفت و اگر کشورهاي غربي به دنبال تعامل و مذاکره نتیجه‌بخش هستند نباید اشتباهات محاسباتی قبلی خود را تکرار کنند اما آنها سعی دارند با ادامه این روند بدون حل مشکلات شرایط را به شکل گذشته نگاه دارند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطر نشان کرد: نگاهی به تاریخ مذاکرات به خوبی نشان می‌دهد که طرف غربی هیچگاه نگاه و عملکرد مثبتی نسبت به کشورمان نداشته و همواره به دنبال اجرای اهداف شوم خود در منطقه و جهان بوده تا به منافع خود دست یابد و از کشورمان امتیاز بگیرد و تا زمانی که آنها جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرتی بزرگ در معادلات بین‌المللی نپذیرند این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: غرب ، ایران ، آژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.