سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجويان دانشگاه آکسفورد تحريم کالاهاي اسرائيلي را به راي مي گذارند

روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت دانشجويان دانشگاه آکسفورد در تلاشند کالاهاي اسرائيلي را تحريم کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، به نوشته شماره امروز اين روزنامه در اينترنت، اتحاديه دانشجويان دانشگاه آکسفورد انگليس قرار است اين هفته با برگزاري يک راي گيري بحث برانگيز در مورد تحريم شرکت ها و محصولات اسرائيلي تصميم نهايي خود را درباره تحريم اسرائيل بگيرند.
اين راي گيري قرار است روز چهارشنبه پس از يک هفته پر سر و صدا که خروج  جورج گالووي، نماينده ضد اسرائيلي پارلمان از کنفرانسي درباره اسرائيل ايجاد کرده بود  برگزار شود. گالووي پس از آنکه متوجه شد طرف مقابل وي در اين مناظره يک شهروند اسرائيلي است جلسه کنفرانس را ترک کرد.وي گفت: من اسرائيل را به رسميت نمي شناسم بنابراين با آنها بحث نمي کنم.
به گزارش روزنامه گاردين، اتحاديه دانشجويان در تصميم خود براي اين تحريم از دانشجويان آکسفورد مي خواهد در اعتراض به رفتار اسرائيل با فلسطيني ها و جلوگيري از تشکيل يک کشور فلسطيني به کمپين عدم سرمايه گذاري، بايکوت و تحريم اسرائيل ملحق شوند. 
بر اساس اين گزارش، برگزار کننده اين اقدام و کسي که از آن حمايت مي کند نامه هاي الکترونيکي تهديد کننده دريافت کرده اند و همين امر موجب شده است که حامي اين حرکت از حمايت خود دست بکشد و برگزار کننده آن نيز بخواهد نامش فاش نشود.
اين کمپين خواستار تحريم صادرات اسرائيلي و همچنين شرکت هايي که با اسرائيل همکاري مي کنند شده است. برخي از حاميان اين تحريم نيز آن دسته از فعاليت هاي فرهنگي را که اسرائيل در آن شرکت داشته است بر هم زدند.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.