سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت همه جانبه ی کشور در گروی مدیریت دانش بنیان است

عضو کمیسیون آموزشی وتحقیقاتی مجلس شورای اسلامی گفت:پیشرفت همه جانبه ی کشور در گروی مدیریت علمی و دانش بنیان است که از مبادی دین و اخلاق گذر کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر غلامعلی حداد عادل، نماینده ی مجلس شورای اسلامی شهر تهران در بيست و پنجمين سال تاسیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری افزود: این موسسه ی پژوهشی سه ربع قرن را پشت سر گذاشته و تعدد پژوهشهای موفق، مقالات علمی isi ، احراز رتبه ی اول در جهان اسلام و بانک توسعه ی اسلامی و ... را بیانگر دستاوردهای ارزشمند علمی محققان کشورمان در این پژوهشگاه پس از پیروزی انقلاب دانست.

وی گفت: در مجامع دیگر و در عرصه های علمی پژوهشی طرح ها به دلیل کاربردی بودن به مزایده گذاشته می شود و ما توقع داریم محققان داخلی کشورمان مدیریت جامعه را به سمت علمی شدن سوق دهند.

المپیاد های علمی ایران از رتبه های برتر جهانی برخورداراند

المپیادهای علمی ایرانی که از سال 66 برای اجرای آن گام برداشتیم و هم اکنون المپیاد ایران در رشته های فناوری، نجوم، زیست شناسی و ... حائز رتبه های برتر است و از رتبه های برتر جهانی تلقی می شوند و امید داریم دانش پژوهان کشور در مسیر موفقیت روز افزون گام بردارند.

حداد عادل در ادامه گفت: در مدیریت توانمندی یک کشور با پاسخ به 4 سوال خواستن، دانستن، توانستن و شدن مصداق پیدا می کند و کشور ما در مرحله ی خواستن و با انگیزه ای قوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست خود را به جهانیان معرفی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما برای باقی ماندن در دنیا، حفظ استقلال، پیشرفت روز افزون، توسعه ی اقتصادی و توسعه ی پایدار باید مدیریت علمی را در همه ی عرصه ها نهادینه کنیم و در تمامی این مراحل خواستار حمایت دولت مردان، مجلس، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت هستیم.

وی در پایان گفت: هر روز خبر موفقیت ایران در عرصه های مختلف به گوش ما می رسد که این نمایانگر توانمندی محققان ماست و امید داریم شاهد ایرانی آباد با همت دانش پژوهان در عرصه های مختلف باشیم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.