سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

محدوديت سنی برای فراگيری قرآن وجود ندارد

دارنده مقام برتر سی و سومین دوره مسابقات قرآن شكوفه‌ها گفت: محدوديت سنی برای فراگيری قرآن وجود ندارد یعنی در هر سنی می‌توان از درس‌های قرآن در زندگی بهره برد و به درك مفاهيم قرآن پرداخت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهدی لبخندپور، شركت كننده 13 ساله سی و چهارمين دوره مسابقات قرآن شكوفه‌ها با بيان اينكه سال گذشته نيز در مسابقات قرآن شكوفه‌ها شركت كرده است، اظهار كرد: سال گذشته مقام چهارم رشته قرائت مسابقات قرآن شكوفه‌ها را كسب كرده‌ام و امسال با آمادگی بيشتر وارد سی و چهارمين مرحله مسابقات قرآن شكوفه‌ها شده‌ام.

لبخندپور که از استان بوشهر در این مسابقات حضور دارد، ادامه داد: سطح كيفی مسابقات امسال بسيار افزايش پيدا كرده و رقابت‌ها نسبت به سال گذشته سخت‌تر به نظر می‌رسد.

شركت كننده نوجوان سی و چهارمين دوره مسابقات قرآن شكوفه‌ها گفت: تا به حال 5 دوره مسابقات كشوری شركت كرده‌ام كه 2 دوره در مسابقات قرآن اوقاف، 2 دوره در مسابقات قرآن دانش‌آموزی و 1 دوره در مسابقات قرآن بسيج حضور داشتم كه در مسابقات دانش‌آموزی امسال نيز به ياری خداوند موفق به كسب مقام دوم كشور شدم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تشويق كودكان برای آموزش قرآن كريم ابراز كرد: مشاهده قرائت قاريان قرآن از طريق تلويزيون باعث شد به اين رشته علاقه پيدا كنم و به تمرين قرائت قرآن بپردازم.

لبخندپور با بيان اينكه مشوق من در مسير آموزش قرآن اول خداوند بعد والدين و اساتيدم بوده‌اند، گفت: پدر و مادرم با ثبت‌نام در دارالقرآن آل ياسين من را با اساتيد قرآنی مانند استاد جوانه، محمدی، عبدالله‌زاده، محمودی و هاشمی آشنا كردند.

دارنده مقام دوم مسابقات دانش‌آموزي كشور در ادامه افزود: برای آمادگی و شركت در مسابقات قرآنی 2 يا 3 جلسه در هفته به دارالقرآن آل ياسين می‌روم و با اساتيدم تمرين قرائت می‌كنم.

وی در خصوص بهترین سن برای یادگیری قرآن ابراز كرد: محدوديت سنی برای فراگيری قرآن وجود ندارد یعنی در هر سنی می‌توان از درس‌های قرآن در زندگی بهره برد و به درك مفاهيم قرآن پرداخت به همين منظور هيچ وقت برای آموزش قرآن دير نيست و بزرگسالان نيز می‌توانند از هر سنی به آموزش قرآن بپردازند.

لبخندپور با بیان اینکه باید مسئولان نیز در محافل قرآنی شركت كنند، بيان كرد: مسئولان علاوه بر برگزاری كلاس‌های تخصصی قرآن كريم در سطح كشوری با شركت در جمع اساتيد و دانش‌آموزان می‌توانند برای رفع مشكلات محافل قرآنی اقدام كنند/س

 

 

برچسب ها: محدودیت ، سنی ، قران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.