سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداري منطقه 7؛

بيا تا گل برافشانيم و مي در ساغر اندازيم

چندي است که از سوي شهروندان و شهرداران و مقامات، جشن ها و طرح هاي بسياري در راستاي کمک به افراد کم درآمد و نکوشمردن اين سنت حسنه، در سطح پايتخت برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ جشن نيکوکاري،طرح کمک و اکرام ايتام، جشن گلريزان براي رهايي تعدادي از زندانيان و اين بار طرح هبه، طرحي که ما را به بخشش فرا مي خواند و از سوي شهرداران مناطق در مرکز 137 اجرا مي شود.
 مهدي زماني گفت: طرح هبه از سال 87_86 شروع شد و در سال 88 به صورت پررنگ تر نيز در قالب کليپ از رسانه ملي معرفي شد.
وي ادامه داد: در اين طرح شهرداري از طريق بانک، اطلاعاتي، زنان سرپرست خانوار و نيازمند، زوج هاي جوان نيازمند و خانواده هاي کم بضاعت و معلولان و نيازمندان را تحت پوشش قرار مي دهد.
زماني تصريح کرد: شهروندان با سامانه 137 تماس مي گيرند و وسايل خود را که قابل استفاده باشد، به خانواده هاي نيازمند مي رسانند.
وي با اشاره به اينکه اين طرح به همت معاونت اجتماعي انجام مي شود، افزود: در اين راستا تبليغاتي از سوي سراهاي محلات و روزنامه همشهري محلات، سامانه نشاط و راهپيمايي ها و ايستگاه هاي فرهنگي صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: از اوايل سال شهروندان منطقه 7، 959 تماس با اين سامانه داشته اند که در اواخر سال به دليل جابجايي وسايل و حال و هواي سال نو، تماس بيشتري با اين مرکز انجام مي شود.
مهدي زماني در پايان خاطرنشان کرد: سامانه 137 آمار مشترکي با کميته امداد و بهزيستي دارد و افراد تحت پوشش خود را کمک رساني مي کند و در صورت نياز، مابقي کالاها و اقلام را به کميته امداد و بهزيستي مي رساند.
نمي دانم چه قدر اعتقاد داريد وقتي گلچيني از چيزهايي که دوست داريد به کساني که چشم شان به دست ياري شماست مي بخشيد، خداوند بهترينش را به شما مي بخشد.
وقتي نگاهي را از نگراني در مي آوريم و يا پدري را از خجالت خانواده اش نجات مي دهيم و دستانش را پر مي کنيم و لبخندي از روي احسان به لبان نيازمندي هبه مي کنيم، خداوند از درون چيزهاي به ما مي دهد که قابل قياس باجايگاه هاي بيروني نيست.
هدف از اين طرح همين است، کمک به انسانها و محبت و دوستي با آنها. لبانتان خندان و دستانتان پر از مهر و بخشنده باد./ز
برچسب ها: شهرداری ، مقامات ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.